سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بروجردی در دیدار با رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس اسپانیا تاکید کرد

پایبندی جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود در توافق ژنو

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در دیدار با همتای اسپانیای خود بر پایبندی جمهوری اسلامی ایران به تعهدات در توافق ژنو تاکید کرد.

به گزارش حوزه پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "علاء الدین بروجردی" با "دوران پیدا" رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس اسپانیا امروز سه‌شنبه(24تیرماه) دیدار و گفتگو کرد.

بروجردی در ابتدای این دیدار با اشاره به ذهنیت مثبت افکار عمومی ایران نسبت به اسپانیا گفت: فرصت‌های فراوانی در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی به ویژه روابط پارلمانی میان جمهوری اسلامی ایران و اسپانیا وجود دارد که باید از آنها برای توسعه و گسترش مناسبات فیمابین استفاده کرد.

وی  گفتگوهای مستمر و تبادل تجربیات در بحران‌های منطقه‌ای و بین‌المللی میان کمیسیون‌های تخصصی پارلمان‌های اروپایی و مجلس شورای اسلامی را مفید دانست.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه بحران‌های موجود در منطقه به ویژه در عراق را محصول برخورد دوگانه سیاستمداران آمریکایی و غربی با تروریسم دانست و افزود: تفاوت ماهیتی میان گروه‌های تروریستی النصره، داعش و القاعده وجود ندارد و به وجود آمدن گروه‌های تروریستی جدید محصول سیاست‌های آمریکا در منطقه است.

بروجردی در بخش دیگری از سخنانش با محکوم کردن کشتار زنان و کودکان در غزه خاطرنشان کرد: بمباران مردم بی‌دفاع و تخریب بیمارستان‌ها و مساجد توسط ارتش رژیم صهیونیستی شجاعت نیست و باید کشورهای جهان سعی کنند هر چه زودتر این حملات متوقف شود.

وی در خاتمه بر پایبندی جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود در توافق ژنو افزود: اعتماد متقابل می‌تواند به روند مذاکرات 1+5 با کشورمان شتاب بیشتری بدهد و به حل موضوع مورد مناقشه منجر شود.

در ادامه "دوران پیدا" رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس اسپانیا جمهوری اسلامی ایران را کشوری بزرگ و راهبردی در منطقه خواند و گفت: دولت اسپانیا حضور ایران در حل بحران‌های منطقه‌ای و مسائل فعلی در عراق و افغانستان ضروری می‌داند و گفت‌وگوهای مستمر میان ایران و کشورهای اروپایی می‌تواند به تقویت صلح و برقراری آرامش در منطقه کمک کند.

رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس اسپانیا در ادامه برگزاری نشست‌های مداوم میان کمیسیون سیاست خارجی مجالس دو کشور را مفید دانست و افزود: نقطه‌نظرات مشترک در موضوعاتی مانند تروریسم، مواد مخدر و انرژی میان دو کشور می‌تواند به گسترش ارتباط سیاسی و اقتصادی فیمابین منجر شود.

وی در پایان با ابراز امیدواری از ادامه گفتگو و مذاکره میان ایران و 1+5 آن را بهترین راه‌حل در رسیدن به توافق نهایی طرفین دانست.
پایان پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.