سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شَهرُ رَمَضَانَ الَّذِيَ أُنزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ

شب قدر از شب‌های مقدس و متبرک اسلامی است. خداوند در سوره قدر قرآن مجید از آن به بزرگی یاد کرده است.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران  به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیمادر تمام سال، شبی به خوبی و فضیلت شب قدر نمی‌رسد. این شب، شب نزول قرآن، شب فرود آمدن ملائکه و روح نیز نام گرفته است.

 عبادت در شب قدر برتر از عبادت در هزار ماه است. در این شب، مقدرات یک سال انسان‌ها و روزی‌ها، عمرها و امور دیگر مشخص می‌شود. ملائکه در این شب بر زمین فرود می‌آیند، نزد امام زمان(عج) می‌روند و آنچه را برای بندگان مقدر شده بر ایشان عرضه می‌دارند. شب‌زنده‌داری، تلاوت قرآن، مناجات و عبادت در این شب، بسیار توصیه و تأکید شده است. لذا برنامه سازان و عوامل تولیدی شبکه فرهیختگان همانند سنوات گذشته به منظور ماندگار کردن این شبها در جسم و روح مخاطبان ویژه برنامه هایی را تدارک دیده است.
 
 در شب اول شبهای قدر ماه مبارک رمضان، مراسم پر فیض لیالی قدر از دانشگاه تهران روی آنتن این شبکه می رود. در مراسم مذکورحجت الاسلام قرائتی سخرانی خواهد کرد.
 
گفتنی است؛ در شب 21ماه مبارک رمضان، این شبکه حضور مومنان روزه دار در دانشگاه امام صادق(ع) را به تصویر می کشد. با مداحی مادحان اهل بیت(ع) و سخنرانی حجت الاسلام میرلوحی در این شب ، مسلمانان و مومنان احیا دار، با بهره مندی از فضیلتهای لیله القدر، شهادت امیر مومنان حضرت علی(ع) رانیز به سوگ می نشینند.
 
اما در شب 23 ماه مبارک رمضان، مراسم شبهای قدر از مسجد مقدس جمکران روی آنتن شبکه چهار می رود.
 
در شب آخر احیا و در فضا یی معنوی و پر خیر برکت، سخنرانیهای مذهبی، مداحی، ادعیه ها و... از قاب تصویر تلویزیون بیش از پیش بر دل خواهد نشست.

انتهای پیام/
برچسب ها: قدر ، شب ، رمضان ، شبهای
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.