سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرکز جمعیتی ثبت "سرطان" هرمزگان راه اندازی شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان در جلسه برنامه ریزی و هماهنگی این مرکز گفت : پیشگیری و کاهش موارد سرطان مستلزم وجود برنامه کنترل سرطان است .

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران،رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان در جلسه برنامه ریزی و هماهنگی این مرکز گفت : پیشگیری و کاهش موارد سرطان مستلزم وجود برنامه کنترل سرطان است .

دکتر محمد شکاری افزود : نظام ثبت سرطان یکی از اجزای مهم برنامه های کنترل سرطان محسوب می شود. تعیین الگوهای سرطان در جمعیت ، پایش روند بیماری و درمان ، تفاوت های جغرافیایی ، سنی جنسی و ... به عنوان مواردی برای شناسایی عوامل خطر سرطان ، اولویت گذاری برای تخصیص اعتبار ، تعیین و اولویت گذاری مداخلات برای پیشگیری و درمان سرطان و انجام پژوهش های بالینی و اپیدمیولوژی سرطان بکار می رود .

شکاری با اشاره به اهداف برنامه ملی ثبت سرطان تصریح کرد : هدف اصلی اجرای برنامه ثبت سرطان ارائه آمار صحیح و دقیق در خصوص وضعیت بروز مرگ و میر ناشی از سرطان در راستای طراحی و اجرای برنامه جامع کنترل سرطان در کشور می باشد .

وی خاطر نشان کرد : اهداف اختصاصی این مرکز در برنامه ملی ثبت سرطان در استانهای تحت پوشش برنامه و کشور شناسایی و تعیین فراوانی نسبی افراد مبتلا به سرطان به تفکیک سن و جنس ، تعیین میزان بروز خام و بروز استاندارد سنی سرطان ها به تفکیک سن ، جنس ، خصوصیات تومور ، محل تومور و ... ، تعیین روند بروز سرطان در هریک از استانهای تحت پوشش برنامه و در کل کشور ، تعیین میزان مرگ و میر خام و استاندارد شده سنی ناشی از سرطان در هر یک از استانهای تحت پوشش برنامه و در کل کشور ، دست یابی به آمار ثبت سرطان و کیفیت آمار ، قابل مقایسه بودن ، به هنگام بودن ، صحت اطلاعات و کامل بودن اطلاعات می باشد.


انتهای پیام/
برچسب ها: سرطان ، پیشگیری ، درمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.