سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان/

زنده ماندن میراث گذشتگان با قلم خبرنگاران/عضویت 337 خبرنگار استان همدان در سایت سمان

معاون سیاسی امنیتی استاندار گفت:میراث گذشتگان در سایه کسانی زنده مانده که آنها را نوشته و به ما انتقال داده اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان؛ ابراهیم الهی تبار شامگاه دیشب در کارگروه رسانه استان با بیان اینکه برنامه ریزی برای مراسم روز خبرنگار باید در شان این مقام باشد افزود:برنامه ریزی های مراسم روز خبرنگار باید به خود خبرنگاران واگذار شود و تنها دستگاههای اجرایی کمک رسان آنها برای برگزاری این مراسم باشد.
وی ساماندهی خبرنگاران و ایجاد بانک اطلاعاتی آنها را خواستار شد و افزود:کارگروه رسانه به منظور شناسایی مشکلات و دغدغه های خبرنگاران و برنامه ریزی برای رفع این مشکلات تشکیل شده است.
الهی تبار ساماندهی عادلانه توزیع آگهی ها بین نشریات استان را خواستار شد و افزود:اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان باید نظارت کافی و لازم را در توزیع اعتبارات صندوق مهر امام رضا (ع) و توزیع آگهی ها داشته باشد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در این کارگروه گفت:در استان همدان تا کنون 337 خبرنگار در سایت ساماندهی خبرنگاران وزارت ارشاد ثبت نام کرده اند که متاسفانه 224 نفر از آنها هنوز اطلاعات خود را به روز نکرده اند.
عبادی از توافق با شهرداری همدان برای استفاده از امکانات فرهنگی و ورزشی این ارگان برای خبرنگاران به صورت رایگان و یا تخفیف های ویژه خبر داد .
وی با اشاره به اینکه  آگهی های نشریات استان در سه بخش آگهی های دولتی ، ثبتی و دادگستری تقسیم می شود تحویل آگهی های شرکت ها ی دولتی به اداره کل فرهنگ و رشاد اسلامی را خواستار شد .
 رئیس خانه مطبوعات استان همدان هم از نبود آمار دقیق خبرنگاران در کشور و استان انتقاد کرد و گفت: متاسفانه در استان همدان هم از خبرنگاران آمار دقیقی وجود ندارد و براساس آخرین آمار ما 505 نفر فعال عرصه رسانه از خبرنگار ، مدیر مسئول ، تایپیست ، ویراستار و توزیع کننده و دکه دار نام نویسی کرده اند و متاسفانه از میزان فعالیت و پویایی این افراد در طول سال آمار دقیقی وجود ندارد . محمد رضا عارف بر یکپارچه شدن هدایای روز خبر نگار تاکید کرد و گفت : برخی دستگاه های دولتی خود با برنامه ریزی از خبرنگاران تجلیل می کنند ولی اگر این روند یکپارچه و با هماهنگی خانه مطبوعات باشد هم مقدار هدایا و هم کیفیت آن افزایش می یابد.
برچسب ها: خبرنگار ، سمان ، میراث
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.