سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مروی در نطق میان دستور:

مستکبران از حمایت وحشی‌گری‌های رژیم صهیونیستی دست بردارند

عضو کمیسیون انرژی مجلس، گفت: از مستکبران و زورمدارانی که حامی وحشی‌گری‌های رژیم‌صهیونیستی هستند می‌خواهیم که دست از حمایت آن‌ها بردارند چرا که انتقام الهی آن‌ها را نابود خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "علی مروی" نماینده نیشابور در مجلس در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز سه‌شنبه 24 تیر با بیان این که این روزها اقدامات وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی در حمله ددمنشانه و قتل عام زنان، کودکان بی‌دفاع و مظلوم غزه موجب خشم و تالم آزادگان عالم شده است، گفت: مصرانه از همه دولت‌ها و ملت‌های آزاده جهان و مجامع بین‌المللی می‌خواهیم همان طور که مجلس شورای اسلامی حامی ملت و مردم فلسطین هستند و ابتکار رئیس‌مجلس شورای اسلامی نیز امروز قابل تقدیر است هر چه سریعتر از اقدامات وحشیانه این اشغالگران جلوگیری نمایند و آن‌ها را به سزای اعمالشان برسانند.   
 
وی ادامه داد: از مستکبران و زورمدارانی که حامی این وحشی‌گری‌ها هستند می‌خواهیم که دست از حمایت آن‌ها بردارند چرا که انتقام الهی آن‌ها را نابود خواهد کرد.
 
عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان این که استفاده بهینه از آب و انرژی از مسائل مهم کشور است گفت: مردم باید در استفاده از سرمایه ملی توجه و دقت کافی را داشته باشند و مدیران همان طور که در افزایش تولید تلاش می‌کنند در ترویج مصرف بهینه با ارائه روش‌های علمی و موثر برای بهره‌برداری مطلوب نیز تلاش کنند.   
 
وی اضافه کرد: مجلس و دولت باید دستگاه‌های اجرایی کشور را ملزم به اجرای قوانین مربوط به مسئله بنمایند تا موانع موجود برطرف شود.
 
مروی با تاکید براینکه در موضوع برق افزایش بازدهی نیروگاه‌های حرارتی یک ضرورت است اظهار داشت: در کشور ما بیش از 90 درصد برق مورد نیاز از نیروگاه حرارتی تامین می‌شود و در صورت سرمایه گذاری در این نیروها علاوه بر صرفه‌جویی در نفت، گازوئیل و نفت کوره حدود 580 مگاوات به ظرفیت تولید برق اضافه خواهد شد.   
 
عضو کمیسیون انرژی با مورد خطاب قرار دادن دولت برای چاره اندیشی و مجلس برای زمینه سازی جهت رفع مشکلات موجود ، تاکید کرد: توجه ویژه به میادین مشترک نفتی و گازی مخصوصا در مقطع تحریم‌ها و تهدیدها باید به فرصت تبدیل شود و تخصیص اعتبار برای میادین به افزایش اشتغال بیانجامد تا به علاوه با قطع واردات امکان صادرات را نیز فراهم کند.   
 
وی افزود: تکمیل چرخه گاز کشور و تبدیل گاز به مشتقات و برق و تدوین برنامه جامع گاز کشور باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.   
 
این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: دولت و مجلس باید توجه ویژه‌ای به صنعت جامع نفت داشته باشند ، چرا که 14.5 درصد از این بخش نفت می‌تواند به صنعت کشور کمک کند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.