سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سلیمانی در نطق میان‌دستور:

وزارت علوم و دانشگاه‌‌ها گرفتار مصیبت سیاست‌زدگی و سطحی‌کاری شده‌‌اند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: امروز وزارت علوم و دانشگاه‌‌ها گرفتار مصیبت سیاست‌زدگی و سطحی‌کاری شده‌‌اند، لذا ضرورت دارد تا اقدامات لازم جهت جلوگیری از خدشه به حیثیت و شأن و ارکان دانشگاه توسط کمیته‌های مسئول به عمل آید.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، محمد سلیمانی" نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 24 تیرماه) در صحن علنی اظهار داشت: در این ایام راجع به اقتصاد مقاومتی حرف‌‌های زیادی شنیده‌ایم که عمدتا همان کلمات و جملات مندرج در برنامه‌های مصوب است و از عملیات و گزارش عملکرد زمان‌بندی شده مورد مطالبه مقام معظم رهبری کمتر می‌شنویم.
 
وی افزود: باید میدان‌دار اقتصاد مقاومتی، دانشمندان، دانشجویان، مخترعان، مبتکران، نوآوران و کارآفرینان باشیم و بسترهای لازم در این میدان باید فراهم شود.
 
این نماینده مجلس نهم ادامه داد: امروز وزارت علوم و دانشگاه‌‌ها گرفتار مصیبت سیاست‌زدگی و سطحی‌کاری شده‌‌اند، دست‌های مشکوکی در تلاش برای کند کردن حرکت شتابان پیشرفت علمی هستند و ضرورت دارد تا اقدامات لازم جهت جلوگیری از خدشه به حیثیت و  شأن و ارکان دانشگاه توسط کمیته‌های مسئول و پیشگیری از فعالیت آشوب‌طلبان به عمل آید و دست این کمیته‌ها، گروه‌ها و افراد با سابقه آشوبگری از ساحت مقدس دانشگاه کوتاه شود.
 
سلیمانی تصریح کرد: وزیر علوم باید از بی‌حرمتی‌ها، کج‌روی‌ها، فشارها، تخریب‌ها و تضعیف‌ها که هر روز شاهد آن هستیم، جلوگیری کند تا زمینه‌های افت علمی و پژوهشی گسترده‌تر نشود، گرچه تا اندازه‌ای شده است.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: آقای وزیر برای هیچ و پوچ اساتید را به جان هم انداخته و این ظلم بزرگی به دانشگاه‌هاست.
 
وی در ادامه افزود: رئیس ‌جمهور در دیدار با کارگزاران نظام با مقام معظم رهبری افزایش قیمت مواد خوراکی و آشامیدنی در 12 ماهه منتهی به اردیبهشت ماه سال 93 را 6 درصد عنوان کرد، این عدد آن قدر تعجب‌‌آور بود که صدای ملت و کارشناسان را درآورد، در صورتی که مرکز آمار ایران تورم در قیمت مواد غذایی را 44 درصد و بانک مرکزی تورم سالانه در خرداد 93 را رسما بیش از 30 درصد اعلام کردند.
 
سلیمانی عنوان کرد: قبلا آقای روحانی گفته بود که جیب مردم تورم را لمس می‌کند نه اعداد ارائه شده در تریبون‌ها را، از این رو این بار نه جیب مردم و نه آمار رسمی، هیچ کدام افزایش قیمت 6 درصد در طول یک سال را قبول ندارد و این عدد فاصله بسیار زیاد و چند برابری با آمار اصلی دارد که باید اصلاح شود.
 
وی افزود: رهایی از دلار نفتی صرفا از طریق باز کردن در صنعت نفت و گاز روی دانشمندان جوان و دانشجویان ایرانی عملی می‌‌گردد، لذا بهتر است دولت این آرمان اصلی را با اتخاذ تدبیر مناسب پیگیری کند وگرنه با شعر و شعار نمی‌توان قدمی برداشت.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به قیمت خودرو در کشور گفت: قیمت خودرو در کشور قوز بالا قوز شده است و دولت جنگ زرگری در بین سازمان‌ها راه انداخته و نه تنها پاسخگو نیست، بلکه وزیر صنعت مشوق این به هم‌ریختگی نیز بوده و هست.
 
سلیمانی خاطرنشان کرد: بانک‌ها و موسسات مالی و پولی همچنان گرفتار دلال‌بازی و سوداگری‌ هستند و وزیر اقتصاد صم‌بکم منفعل و نظاره‌گر است، در طول یک سال گذشته نقدینگی بیش از 50 درصد و معوقات بانکی بیش از 60 درصد افزایش یافته، وزیر اقتصاد نباید مات بماند.
 
وی افزود: مردم نگران رشد مجدد اشرافی‌گری و خوی کاخ‌نشینی هستند، مدیران پرخرج نظیر دوران اصلاحات و سازندگی در حال پرورش ‌هستند و باید نظارت بیشتر شود تا دست مدیران پرخرج از جیب مردم و بیت‌المال بیرون آید و این مدیران عزل شوند.
 
عضو کمیسیون صنایع مجلس بیان داشت: ملت و رهبری عزم دفع تهاجم فرهنگی و اقتصادی را دارند و دولتمردان باید بیش از گذشته همراه این عزم شوند و کم‌کاری از سوی وزرای مربوطه قابل قبول نیست.
 
سلیمانی در پایان خاطرنشان کرد: ضرورت دارد تا سطح تحمل رئیس‌ جمهور و وزرا و سایر اعضای دولت در برابر انتقادات مشوقانه بالا رود و ضروری است تا کمیسیون‌های مجلس به بررسی میزان اجرای برنامه توسعه پنجم بپردازند تا مشخص شود تا چه اندازه به اهداف برنامه نزدیک شده‌ایم و کدام اهداف تحقق یافته است.
 
انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.