سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نوری‌قرلجه در نطق میان‌دستور:

پرداختن به اقتصاد و تولید در کشور انتظار به حق مردم از مجلس شورای اسلامی است

نماینده مردم بستان آباد در مجلس گفت: پرداختن به مسائل اصلی و مهم جهانی از جمله مسائلی همچون اقتصاد، تولید، بهبود معیشت و اقتصاد سالم انتظار به حقی است که ملت ایران از مجلس شورای اسلامی دارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، غلامرضا نوری قزلجه نماینده مردم بستان آباد در جلسه علنی امروز سه‌شنبه در صحن علنی مجلس در نطق میان‌دستور خود گفت: امیدواریم حداقل به زخم‌های وارد شده به پیکره امت اسلامی در ماه‌ها و روزهای اخیر،‌ به برخی حاکمان کشورهای اسلامی ثمری باشد که به خود آیند و با اتحاد و انسجام خویش ضمن زدودن لکه‌های ننگین افراطی و تکفیری از دامن مذاهب اسلامی به سوی دشمن مشترک یعنی صهیونیسم جهانی متوجه شوند.
 
وی افزود: پرداختن به مسائل اصلی و مهم جهانی انتظار به حقی است که ملت ایران از مجلس شورای اسلامی دارند، پرداختن به مسائلی هم چون اقتصاد، تولید در کشور و حرکت به سمت خروج از رکود و به دنبال آن بهبود معیشت مردم و پایه‌گذاری اقتصاد سالم در کشور از جمله این موارد است که لازمه تحقق همه این‌ها استفاده صحیح و علمی از همه منابع مختلف کشور است.  
 
نماینده مردم بستان آباد در مجلس تصریح کرد: یکی از این مقوله‌های مهم منابع انسانی است که به حمدالله ما کشور غنی به لحاظ منابع انسانی هستیم اما تا این که تا چه اندازه از این پتانسیل استفاده می‌کنیم و تا چه اندازه از نخبگان و تحصیل کردگان استفاده می‌کنیم جای تامل دارد.
 
وی افزود: کم نیستند نیروهایی که در مسیر درست در اقتصاد کشور برای آن‌ها تعریف نشده و یا به آن عمل نمی‌کنیم و در نتیجه با انبوهی از نیروهای بیکار و حتی فارغ التحصیلان بیکار متوجه هستیم و از طرف دیگر کم نیستند تعداد افرادی که از نخبگان جامعه هستند اما در فشار و ارتباط رسمی و غیررسمی به حاشیه رانده شده و سرخورده و یا بار هجرت از این دیار می‌بندند که به اصطلاح فرار مغزها اتفاق می‌افتد اما بهتر است بگوییم فرار دادن مغزها اتفاق می‌افتد.
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: از دیگر منابع مهم در کشور منابع طبیعی به ویژه جنگل‌ها و مراتع و پتانسیل‌های گیاهی و جانوری هستند که متاسفانه به هیچ یک از آن‌ها آن چنان که باید توجه نکرده‌ایم و در بسیاری از این مقوله‌ها به خط قرمزهای خطرناک رسیده‌ایم.  
 
نوری تصریح کرد: بی‌توجهی و کم کاری از سوی عام مسئولان کار را به جایی رسانده که مقام معظم رهبری در یک هفته اخیر در هر یک از دیدارهایشان نسبت به این مطالب هشدار داده‌اند و بحث اهمیت کشاورزی و تامین بحث امنیت غذایی را برایمان یادآور شده‌اند، به نظر بنده این مطالب پیش‌نیاز ضروری طرح جمعیت در کشور است اما متاسفانه طراحان این طرح با مد نظر قرار دادن هدف نهایی از اسباب و وسایل لازم برای دستیابی به آن غفلت کرده‌اند.  
 
این نماینده مجلس نهم تصریح کرد: در کنار برنامه افزایش جمعیت به موضوع امنیت غذایی و پایداری منابع کشور نیز باید توجه ویژه‌ای شده تا آن هدف مهم و مورد نظر به شکل مطلوبی محقق شود.
 
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تشکل‌های بخش‌های کشاورزی هم باید از ظرفیت‌های ایجاد شده از سوی دولت استفاده کنند و هم چنین کشاورزان در جهت تحقق اهداف سیاسی اقتصاد مقاومتی به موضوعاتی چون مصرف بهینه آب و افزایش بهره‌وری و افزایش تولید توجه کنند.  
 
نماینده مردم بستان آباد در مجلس در پایان به مشکلات حوزه انتخابیه خود اشاره و از مسئولین خواستار رسیدگی به این مشکلات شد.
 
انتهای پیام/ 

برچسب ها: نطق ، اقتصاد ، تولید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.