سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تقویت همکاری‌ها، محور دیدارپوتین با رؤسای جمهور چین و آفریقای جنوبی

پوتین در شهر فورتالیزا برزیل در دیدار با رؤسای جمهور چین وآفریقای جنوبی به بررسی راه‌های تقویت همکاری میان روسیه واین کشورها پرداخت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه در دیدار با رؤسای جمهور چین و آفریقای جنوبی به بررسی را‌های تقویت همکاری های دوجانبه میان روسیه با چین و آفریقای جنوبی پرداخت.

پوتین در آستانه نشست سران کشورهای عضو بریکس با همتای چینی خود، شی جین پینگ، در شهر فورتالیزا برزیل دیدار و به بررسی  راه‌های افزایش گفتگوها به منظور اجرای طرح‌های همکاری‌های دوجانبه پرداخت.

پوتین در این دیدار از اطمینان کامل به همکاری‌های روسیه و چین سخن گفته و به همتای چینی خود گفت: ما توجه شخصی شما را به توسعه روابط چین و روسیه درک می‌کنیم و من مطمئن هستم که تمامی برنامه‌های پیشنهادی بزودی به اجرا درخواهد آمد و باعث خواهد شد تا روابط ما به سطوح بالاتری برسد.

پوتین همچنین اعلام کرد که بزودی از چین برای مشارکت در نشست سران کشورهای آسیا و اقیانوس آرام که در ماه نوامبر برگزار می‌شود بازدید می‌کند.

پوتین ابراز امیدواری کرد که دستاوردهای دیدار دومش از چین در سال جاری از سفر قبلی خود که در آن 49 توافقنامه همکاری جدید به امضا رسید و شاخص ترین آنها توافقسالیانه صادرات 38 میلیارد متر مکعب  از گاز شرق سیبری روسیه به چین به مدت 30سال بود و رسانه‌ها از آن با نام" قرارداد قرن "یاد کردند، کمتر نباشد.

در این دیدار همچنین شی جین پینگ تأکید کرد که کشورش به روسیه، تمامی آنچه که برای حمایت به منظور میزبانی جام جهانی 2018 روسیه نیاز است را انجام خواهد داد.

وی گفت: روسیه پرچم میزبانی جام جهانی را دریافت کرده و این نشانه دیگری بر افزایش منزلت روسیه در سطح جهانی است و ما تمامی حمایت‌ها را به منظور موفقیت در میزبانی روسیه بکار می‌بندیم ؛ ولو این که چین در جام جهانی حضور پیدا نکند.

"ولادیمیر پوتین" همچنین در شهر فورتالیزا برزیل با "جاکوب زوما"، رئیس جمهوری آفریقای جنوبی دیدار و با وی به بررسی جوانب اجرای طرح‌های مشترک میان دو کشور پرداخت.

پوتین انتخاب دوباره زوما را به ریاست جمهوری تبریک گفت.

رئیس جمهوری روسیه تأکید کرد که همکاری های اقتصادی میان دوکشور با آهنگ مثبت فعلی حفظ گردد.

پوتین همچنین گفت: میزان مبادلات تجاری میان دوکشور در خلال سال گذشته11درصد افزایش داشته است و طی نیمه اول امسال نیز باوجود شرایط سیاسی داخلی که آفریقا در طی این دوره دارد از 10درصد نیز فراتر رفته است.

انتهای پیام/



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.