سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل دفتر تجاری سازی و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری:

احیای قانون خرید محصولات به "شرکت‌های دانش بنیان ایرانی"

طی برگزاری دومین جلسه کارگروه اقتصاد دانش بنیان قانون خرید محصولات توسط دستگاه‌های اجرایی به شرکت‌های دانش بنیان ایرانی مورد احیا قرار گرفت.

اسماعیل قادری فر مدیر کل دفتر تجاری سازی و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار فناوری‌های نوین باشگاه خبرنگاران گفت: دومین جلسه کارگروه اقتصاد دانش بنیان با حضور خوان محمدی نماینده، مجلس و عضو کمیسیون صنعت و معدن و معاونین پژوهش  و فناوری وزارتخانه‌های علوم، صنعت و معدن و تجارت و نفت به میزبانی معاونت نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی ریاست جمهوری شب گذشته در معاونت برگزار شد.

وی افزود: هدف از برگزاری این نشست بررسی تجارب موفق در حوزه اقتصاد مبتنی بر علم و به منظور بررسی موانع قانونی در مسیر تجاری سازی فناوری و تسهیل در ارتباط با صنعت و دانشگاه است.

قادری فر تصریح کرد: شرکت‌کنندگان در این کارگروه تخصصی که بنابر پیشنهاد کمیسیون صنایع و معادن مجلس طراحی شده است در تلاش هستند تا حلقه‌های مفقوده و چالش‌های پیش روی تجاری سازی تحقیقات دانشگاهی را برطرف نموده و ساز و کارها و بسترهای قانونی لازم را برای تبدیل شدن قانون به آیین نامه‌های مصوب مجلس پیشنهاد دهند.

وی اظهار داشت: از جمله پیشنهاداتی که در این جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته، تحریک تقاضا برای استفاده هر چه بیشتر از محصولات و توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان ایرانی است.

قادری فر در ادامه گفت:احیای قانون اختصاص 2 در هزار خرید محصولات و تولیدات توسط دستگاه‌های اجرایی به شرکت‌های دانش بنیان ایرانی، اجرایی شدن قانون حمایت از ساخت داخل که در سال 90 توسط مجلس شورای اسلامی تجدید شده و همچنین حل مشکلاتی که در قوانین بالا دستی مانند قانون برگزاری مناقضات وجود دارد از جمله پیشنهادات اولیه مطرح شده در این جلسه بوده است.

وی خاطر نشان کرد: از جمله تاکیدات دیگر مطرح شده در این جلسه، مقوله اقتصادی شدن موضوعات دانشی برای صنایع کشور و همچنین بازنگری از نحوه استفاده از توانمندی‌های نخبگان علمی و فناوری در صنایع نیز از جمله موضوعاتی بوده که مورد تاکید قرار گرفته است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.