سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانشجویان بیشتر در معرض ابتلا به "افسردگی" قرار دارند

شرایط سنی و برآورده نشدن توقعات ناشی از تغییرات اجتماعی دانشجویان را بیشتر از سایر افراد در معرض خطر ابتلا به افسردگی قرار می‌دهد.

سید احمد جلیلی، رئیس انجمن روانپزشکان ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص ارتباط ابتلا به بیماری افسردگی با مشاغل و موقعیت اجتماعی افراد، گفت: هم‌اکنون قشر تحصیل کرده بیشتر در معرض خطر ابتلا به افسردگی قرار دارند و در این میان تعداد بیشتر مراجعین به مراکز درمان با نشانه‌های بیماری افسردگی را دانشجویان کشور تشکیل می‌دهند.

وی در مورد علل ابتلا به بیماری افسردگی در بین دانشجویان اینگونه بیان داشت: شرایط سنی این افراد یعنی فاصله بین دوره نوجوانی و شروع دوران جوانی از مهمترین علل شیوع بیماری افسردگی در میان این قشر است. همچنین، بالاتر بودن سطح توقع دانشجویان نسبت به رویدادهای اجتماعی پیرامونشان و برآورده نشدن انتظارات‌شان می‌تواند از مهمترین علل ابتلا به افسردگی در بین آنها باشد.

جلیلی در بیان آمار مبتلایان به بیماری افسردگی در کشور خاطرنشان کرد: طبق آخرین آمار 21 درصد جمعیت کشور به بیماری افسردگی مبتلا هستند که از این میان زنان و افراد تحصیلکرده بیشترین تعداد مبتلایان به این بیماری را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.