سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترکی: قضاوت‌ها بد شروع شد و خوب خاتمه پیدا کرد

ترکی داور خوب فوتبال کشورمان گفت: قضاوت‌های جام جهانی بد شروع شد اما در پایان خوب خاتمه پیدا کرد، یکی از مشکلات بزرگ داوران در این جام نبودن تیم روانشناسی برای صحبت با داوران پیش از بازی‌ها بود.

محسن ترکی درگفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: به اعتقاد من در مجموع داوری‌های جام جهانی بد نبود، البته مسائلی وجود داشت که این مسائل از داوران خواسته شده بود اتفاقاتی که شاید ازنگاه داورها و جامعه داوری اشتباه بود اما این مسائل خواسته شده بود مثلاً با هر خطای هنری را که غیرطبیعی بود هنر بگیرند، یا در مواقعی که موقعیت مسلم گل بود و بازیکن خاطی باید اخراج می‌شد و پنالتی به سودحریف بود نظر بوساکا این بود که همین پنالتی یک اتفاق بزرگی به شمار می‌آید و نیازی به اخراج بازیکنان نیست خصوصاً بازیکنان بزرگ که با اخراج  آن‌ها از شور و هیجان بازی کاسته می‌شود.

وی تصریح کرد: اما مسائل داوری این جام جهانی فقط برای این جام بود و داوران ما نباید از آن‌ها الگو برداری کنند چون ممکن است رفتار داوران در جام باعث غلط‌آموزی برای داوران ما شود و داوران ما باید طبق کتاب قانون داوری نمایند و تا ابلاغی توسط فیفا نشده است نباید تغییری در داوری خود اعمال نمایند.

وی اضافه کرد: در شروع داوری‌ها با مشکل همراه بود اما رفته رفته بهتر شد. رسم قدیم بر این بود که یک تیم روان شناسی با تیم صحبت می‌کرد اما در این تورنمنت این تیم حضور نداشت ونتیجه‌اش پر استرس بودن داوران بود اما این قضیه هر چه گذشت بهتر شد.

وی در خصوص بازی دیشب بیان کرد: بازی دیشب دارای صحنه‌های حساسی بود که می‌توانست اخراج هم داشته باشد اما باز هم توصیه داوران بر این بود که کسی از بازی اخراج شود و داوران بازی را مدیریت کنند.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: ترکی ، جام جهانی ، فوتبال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.