سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس بازار سرمایه:

گزارش‌های سالیانه شرکت‌های "بورسی" با نگاهی برون‌گرا

دارابی گفت: شرکت‌های بورسی در پایان سال مالی خود باید صورت‌های مالی خود را ارائه دهند و بعضی از شرکت‌ها تا پایان 31 تیر ماه باید به ارائه صورت‌های مالی خود اقدام نمایند.

همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص برگزاری مجامع شرکت‌های بورسی بیان کرد: شرکت‌های بورسی در پایان سال مالی خود باید صورت‌های مالی خود را ارائه دهند و بعضی از شرکت‌ها تا پایان 31 تیر ماه باید به ارائه صورت‌های مالی خود اقدام نمایند.
وی در خصوص تأثیرات گزارش مجامع بر روند کار شرکت‌ها گفت: این گزارش تا به امروز تأثیرات خود را بر روی روند معاملات و توقف یا بازگشایی آنها گذاشته است.
دارابی در خصوص گزارش سه ماهه بیان کرد: گزارش سه ماهه تأثیر اساسی‌تری از گزارش مجامع بر روی روند معاملات دارد.

کارشناس بازار سرمایه در خصوص کیفیت گزارش‌ها اظهار داشت: این گزارش‌ها از بسیار خوب تا گزارش‌های ناامیدکننده را شامل می‌شود.

وی در این خصوص ادامه داد: این گزارش‌ها بیش از اینکه در مورد روند بازار باشد،
در مورد تصمیمات دولت، رونق بازار خودرو، پتروشیمی و نگاهی بر مذاکرات دقیق هسته‌‌ای دارد.

دارابی بیان کرد: این گزارش‌ها بیشتر نگاه برون‌گرا داشته تا نگاه دقیقی به بازار سرمایه داشته باشد.
وی در مورد سود اعلام شده در گزارش‌ها تصریح کرد: گزارش‌هایی که بیش از پنج درصد سود داشته باشند جزء گزارش‌های خوب به حساب آمده و می‌تواند در روند معاملات بازار نقش مؤثری داشته باشد.
کارشناس بازار سرمایه در این خصوص ادامه داد: شرکت پتروشیمی خراسان با ارائه گزارش‌ خوب خود توانسته تأثیرات مثبتی بر روند معاملات بگذارد.

دارابی در رابطه با سوددهی گفت: شرکت‌ها به هر میزان که سود عملیاتی خود را تغییر دهند باعث توقف و یا سوددهی نماد خود خواهند شد.

وی در پایان اظهار داشت: شرکت ناظر بازار با توجه به تعدیل‌های بااهمیت تعیین‌کننده‌ی توقف و یا بازگشایی یک نماد در معاملات بورس است.

انتهای پیام/

برچسب ها: بورس ، گزارش ، معاملات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.