سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشد ۳ درصدی دانش آموزان البرزی در سال تحصیلی جدید

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز، از رشد ۳ درصدی دانش آموزان استان یعنی ۱۲۰۰۰ دانش آموز و ۴۰۰ کلاس با میانگین هر کلاس ۳۰ نفر در سال تحصیلی جدید خبر داد.

به گزارش   خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران خسرو ساکی اظهارکرد: در برنامه پنجم توسعه باید سهم دانش آموزان فنی و حرفه ای را نسبت به نظری افزایش دهیم که این امر مستلزم تامین هنرآموز است .

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به کمبود هنرآموز در دوره متوسطه دوم، عنوان کرد: بالغ بر ۹۰ درصد مدارس استان ۲ شیفت با تراکم کلاسی بسیار بالایی تشکیل می شود.

وی با بیان این که در سال تحصیلی جدید ۴۱۶ هزار دانش آموز در استان داریم، خاطرنشان کرد: تراکم بالای کلاس های درس محصول کمبود فضای آموزشی است که باعث تشکیل مدارس دو نوبته می شود.

ساکی کیفیت بخشی از راهبردهای اصلی وزارت آموزش و پرورش عنوان و تصریح کرد: ارتقای کیفیت مدیریت آموزشگاهی، توانمند سازی مدیران در مواجهه با چالش ها، استفاده بهینه از نیروهای موجود، تقویت مدارس غیر دولتی با کمک های نظام مند آموزش و پرورش، تقویت نظارت ارزیابی، ساماندهی خدمات مشاوره تحصیلی برخی از برنامه های این اداره کل در سال جاری در تحقق این هدف است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در تشریح و تبیین برنامه ها در سال جاری، افزود: هدایت متوازن دانش آموزان به رشته های فنی و حرفه ای،آموزش سبک زندگی ایرانی اسلامی در قالب گفتگوی دانش آموزی و مسابقات کتابخوانی از جمله این برنامه هاست.
برچسب ها: رشد ، البرزی ، جدید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.