سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو انجمن فولاد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

دولت بسته حمایتی برای "فولاد" ابلاغ می‌کند/ تولید وضعیت نگران‌کننده‌ای دارد

دنیانور با بیان اینکه دولت وعده‌هایی را در قالب ارائه بسته حمایتی طی دو تا سه ماه در حوزه فولاد ارائه خواهد داد گفت: بخش تولید همچنان در شرایط دشواری است و هنوز از کمک‌های دولتی بهره‌مند نشده است.

احمد دنیانور عضو هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه عملکرد دولت در حوزه صنعت فولاد را باید از دو منظر مورد توجه قرار دهیم اظهار داشت: منظر اول سرمایه گذاری در صنعت فولاد، واگذاری به بخش خصوصی، فعال شدن پروژه‌ها و همچنین مسائل سرمایه‌ای بخش فولاد است.

وی افزود: در بخش سرمایه‌گذاری‌های اولیه دولت عملکرد قابل قبولی را دارد و نسبتا مسیر رو به رشدی را طی می‌کند.

دنیانور تصرح کرد:‌ در این راستا واگذاری طرح‌ها به بخش خصوصی و ایجاد سرمایه‌گذاری‌های جدید رخ داده است که نشان می‌دهد آینده خوبی در پیش روی این حوزه قرار دارد.

وی با بیان اینکه بعد دوم در بازبینی عملکرد دولت در حوزه فولاد مربوط به بازار می‌شود گفت: دولت در بخش کنترل بازار،‌ بازرگانی و حمایت از تولید هنوز نتوانسته اقدام ملموسی انجام دهد.
وی افزود: بخش تولید همچنان در شرایط دشواری است و هنوز از کمک‌های دولتی بهره‌مند نشده است.

عضو هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با بیان اینکه بخش تولید وضعیت نگران کننده‌ای دارد تصریح کرد: بازار رونق کافی ندارد و مدیریتی بر صادرات و واردات اعمال نشده است چرا که میزان واردات بسیار بیشتر از تقاضای موجود است.

وی ادامه داد: دولت وعده‌هایی را در قالب ارائه بسته حمایتی طی دو تا سه ماه آینده در این خصوص ارائه داده است.

دنیانور به جزئیات این بسته حمایتی اشاره کردو گفت: تأمین سرمایه‌های در گردش واحدهای تولیدی، پرداخت سهم تولید از هدفمندی یارانه‌ها به خصوص درحوزه حامل‌های انرژی، ایجاد رونق در بازار و اجرای عملیات‌های عمرانی پروژه‌ها و رونق ساخت و ساز از جمله مسائلی است که عنوان شده طی یکی دو ماه آینده در قالب این بسته ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: فولاد ، تولید ، اقتصاد ، رشد ، سهم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.