سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری/

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری غرب مازندران از بهره‌برداری سامانه موقعیت‌یاب جهانی در خودروهای گشت و حفاظت جنگل خبر داد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری غرب مازندران گفت : استفاده از خودروهای مجهز به دستگاه موقعیت‌یاب جهانی (GPS) باعث می‌شود در هر لحظه بتوانیم مکان حقیقی ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی را تشخیص دهیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، 'سرهنگ یوسف‌علی ادیب افزود: این پروژه با اعتباری در حدود یک میلیارد ریال انجام شد و هدف از آن، افزایش بهره‌وری سازمانی از طریق ارتقای کارایی و اثربخشی نیروها و امکانات است.

ادیب اظهار داشت: افزایش ضریب حفاظتی و پوشش همگن عرصه‌های منابع طبیعی و بالا بردن ایمنی کار و همچنین نظارت مستمر و مداوم بر روند عملیات گشت و مراقبت از دیگر اهداف این پروژه است.

به گفته فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر، راه‌اندازی این سامانه موجب شناسایی و مستندسازی نقاط حساس و بحرانی و کاهش مصرف سوخت و مدیریت بهینه زمان و نیرو و امکانات می‌شود.

ادیب تاکید کرد: حوزه عملیاتی واحدهای اجرایی حفاظت از جنگل‌ها و مراتع غرب مازندران 510 هزار و 393 هکتار وسعت دارد که بسیاری از آن شامل مناطق کوهستانی و دورافتاده است.

وی افزود: مقابله با قاچاق چوب و تخریب و تصرف اراضی ملی مستلزم حضور مستمر ماموران منابع طبیعی در عرصه است و با فناوری‌های جدید، این امکان فراهم می‌شود که از راه دور، مسیر و مکان واقعی نیروهای خود را رصد کنیم.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر گفت: مردم می‌توانند هر نوع گزارش مربوط به تصرف اراضی ملی و قاچاق چوب و همچنین آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع را به صورت شبانه‌روزی با شماره رایگان و کشوری 1504 به اطلاع یگان حفاظت منابع طبیعی برسانند./ز

برچسب ها: فرمانده ، حفاظت ، سامانه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.