سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

افزایش قیمت مواد اولیه در بورس، مشکل ساز برای تولیدکنندگان

یک فعال صنایع شیمیایی گفت: دولت برای حمایت از بورس، 20درصد مواد اولیه پی وی سی را گران کرده است که باعث افزایش قیمت نهایی صنایع پایین دستی می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان، ابوالقاسم مرادی ادامه داد: این درحالی است که این صنایع، تا چند ماه آینده برای فروش با قیمت قبلی به مشتری داخلی و خارجی تعهد داده اند و این مسئله یا باعث ضرر آنها و یا از دست دادن مشتری خارجی می شود.

وی با تاکید بر اینکه افزایش قیمت مواد اولیه صنایع پایین دستی را با خطر روبرو می کند، از دولت خواست تا قیمت پی وی سی را حداقل برای صادرکنندگان، به قیمت قبل برگرداند.

مدیرعامل واحد صنعتی تقدیر شده استان اصفهان در سال 93، صادرات شرکت را در 3 ماهه اول سال جاری بیش از یک و نیم میلیون دلار ذکر کرد و افزود: صادرات کالا، ارزش افزوده و اشتغال ایجاد می کند و مسوولان باید از این مقوله حمایت کنند.

مرادی با بیان اینکه واردات بعضی از مواد اولیه هم به دلیل تحریم ها مشکل ساز بود، گفت: برای واردات بعضی مواد از آلمان، کره و چین، ابتدا باید آن را به دبی و سپس ایران منتقل می کردیم.

وی عنوان کرد: از سوی دیگر، حامل های انرژی در حالی گران می شود که بسته های حمایتی به صنعت نرسیده است.

مرادی با بیان اینکه در کشور ما وضعیت تجارت بهتر از تولید است، ذکر کرد: در حال حاضر با مشکل سرمایه در گردش روبرو هستیم و بهره بانک ها هم به حدی زیاد است که با سود حاصل از تولید قابل پرداخت نیست.


انتهای پیام/ز

برچسب ها: اصفهان ، افزایش ، قیمت ، مواد ، اولیه ، در ، بورس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.