سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه /

برگرداندن "پس‌چر" مزارع به خاک باعث افزایش ماده آلی خاک می‌شود

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه سوزاندن بقایای گیاهی مزرعه علمی نیست، به کشاورزان توصیه کرد: به هیچ عنوان پس چر مزارعشان را نسوزانند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه ، اسماعیل پرویزی فر با بیان اینکه برگرداندن پس‌چر مزارع به خاک باعث افزایش میزان ماده آلی خاک می شود، گفت: این اتفاق سبب خواهد شد زمین زراعی حالت اسفنجی به خود گرفته و قدرت جذب و نگهداری رطوبت آن افزایش پیدا کند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: افزایش ماده آلی خاک زمینه افزایش عملکرد زمین زراعی را بوجود می آورد و کارایی مصرف کود را در آن بالا می برد.

وی گفت: بازگرداندن پس‌چر مزارع به خاک بهترین، آسان ترین و کم هزینه ترین راهکار افزایش ماه آلی خاک است، لذا توصیه می شود کشاورزان و زارعان به منظور افزایش ماه آلی خاک پس‌چر مزارعشان را به خاک برگردانده و از سوزاندن آن خود داری کنند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه برخی از زارعان با هدف از بین بردن آفات و علف های هرز بقایای گیاهی مزرعه خود را می سوزانند، گفت: این اقدام تنها برخی از آفات را از بین برده و باعث نابودی همه آفات نمی شود و در مجموع ضرر آن بیشتر از فوائدی است که عاید کشاورزان می کند./س

برچسب ها: پس چر ، مزارع ، موادآلی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.