سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه /

بیکاری و تامین آب شرب عمده مشکلات روستاییان است

نماینده شهرستانهای اسلام آبادغرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی بیکاری و تامین آب شرب را عمده مشکل روستاییان این شهرستان عنوان کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه  ، علی جلیلیان عدم توجه به بخش کشاورزی و دامداری را موجب بیکار شدن و کم درآمد شدن کشاورزان و دامداران دانست وگفت: این امر موجب شده تا به ناچار بسیاری روستاییان به شهر مهاجرت کنند.

وی با اشاره به بازدید از 300 روستای شهرستان اسلام آباد غرب و بررسی مشکلات آنها از نزدیک، افزود: خشکسالی های پی در پی موجب شده تا علاوه بر خشک شدن برخی چشمه ها و قنات ها آب بسیاری چاه ها نیز خشک شود و مردم روستا برای تامین آب شرب مورد نیاز خود با مشکل مواجه شوند.

جلیلیان ادامه داد: روستاهایی نیز که آبرسانی شده اند شبکه آبرسانی آنها قدیمی و فرسوده است و این امر موجب شده تا آبرسانی به این روستاها نیز با مشکلاتی همراه باشد.

نماینده شهرستانهای اسلام آبادغرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش آمار افراد دارای تحصیلات دانشگاهی در روستاها گفت: متاسفانه در بیشتر موارد تحصیلات روستاییان کاربردی در حوزه روستا نداشته و آنها مجبورند برای یافتن کار به شهرها مهاجرت کنند.

جلیلیان تصریح کرد:اگر روستاها به معنای واقعی مورد توجه قرار گیرند، نه تنها مهاجرت روستاییان به شهر متوقف شده، بلکه در آینده می توان شاهد مهاجرت معکوس به روستاها هم بود.

وی گفت: متاسفانه در حال حاضر روستاها به منظور تامین بیشتر نیازهای خود وابسته به شهر هستند و چنانچه بتوان روستاها را مستقل و از این وابستگی نجات داد می توان شاهد مهاجرت معکوس به روستاها بود./س

برچسب ها: بیکاری ، آب ، روستا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.