سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برای رسیدن به رشد اقتصادی پایداری در سال های آینده؛

بازسازی ساختار اقتصادی از جمله اولویت های اقتصادی "چین" است

نخست وزیر چین اعلام کرد دولت این کشور سیاست های گشایشی واصلاحی خود را در قبال شرکت های چند ملیتی جهان اجرا خواهد کرد تا زمینه فعالیت بیشتر آنها در کشور فراهم شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شینهوا، "لی کچیانگ" نخست وزیر چین در جمع برخی از مدیران و مسئولان شرکت های چند ملیتی که در چارچوب همایشی در پکن گرد هم آمده بودند گفت: دولت چین سیاست گشایشی و اصلاحی خود را ادامه خواهد داد تا این گونه فرصت های بیشتری در اختیار شرکت های چند ملیتی برای فعالیت در چین پیدا شود.

 در این همایش مسئولان و مدیران شرکت های فولکس واگن، آی بی ام ؛ زیمنس ، نوکیا؛ استاندارد چارترد بانک و برخی دیگر سخنرانی و پیشنهادهای خود را برای گشایش بیشتر شرایط کاری در چین ارائه کردند.

نخست وزیر چین در سخنرانی خود در این همایش افزود: بازسازی ساختار اقتصادی و نوسازی صنایع از جمله اولویت های اقتصادی کشور است و گفت: ما با توجه به آنکه می خواهیم رشد اقتصادی پایداری در سالهای آینده داشته باشیم انجام این اصلاحات و نوسازی ساختار اقتصادی برای ما اجتناب ناپذیر است.

بالاترین مقام اجرایی چین در بخش دیگر از سخنان خود تصریح کرد: ما می خواهیم نقش و جایگاه نهادهای مالی به منظور حمایت از توسعه اقتصاد واقعی را تقویت کنیم و در همین راستا در نظر داریم امنیت مالی را نیز درکشور تقویت کنیم.

نخست وزیر چین درباره بهبود روابط بین دولت و بازار نیز گفت: چین به منطقی کردن تشریفات اداری ، افزایش دسترسی سرمایه گذاران به بازار ادامه خواهد داد و درهمین راستا نیز برای از بین بردن کالاهای تقلبی و نقض قانون حق مالکیت معنوی نیز قوانینی وضع و اجرا خواهد کرد.

 چین یکی از بازارهای مهم جهان برای شرکت های چند ملیتی است و از همین رو با انجام اصلاحات اقتصادی و مالی، این شرکت ها امیدوارند دسترسی بیشتری به بازار اقتصاد دوم جهان داشته باشند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.