سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج/

آغاز طرح «دادپزشک» در کردستان

مدیرکل پزشکی قانونی کردستان با بیان اینکه در خصوص افرادی که در منزل فوت کرده و شاکی نداشته هم‌چنین نیازی به کالبدگشایی ندارند، گفت: در این راستا پزشکی قانونی کردستان طرح «دادپزشک» را در شهر سنندج آغاز کرده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،دکتر «غلامرضا همایون‌پور»، افزایش کیفیت فنی جواز دفن‌های صادره هم‌چنین جلوگیری از ارجاع مواردی که به طی مسیر انتظامی و قضایی و ... نیاز ندارند را از اهداف عمده‌ی این طرح دانست و اظهار کرد: پس از اجرای این طرح موارد فوق توسط پزشکان مجرب و آموزش دیده معاینه می‌شوند و جواز دفن در اسرع وقت برای آنان صادر می‌شود.

وی افزود: در طرح «دادپزشک» مواردی که نیازی به طی مراحل قضایی نداشته باشند و پرونده‌ی آنان نیز فاقد شاکی باشد، مورد فوتی معاینه و جواز دفنش صادر می‌شود.

مدیرکل پزشکی قانونی کردستان با بیان اینکه اجرای این طرح نیازمند همکاری همه‌ی اقشار جامعه با پزشکی قانونی است، خاطرنشان کرد: در برخی موارد از جمله موارد خاص از فوتی‌ها که بحث خودکشی، قتل، مسمومیت و ... مطرح است باید پرونده‌، مراحل قانونی خود را طی و برای شناسایی علت مرگ به پزشکی قانونی ارجاع داده شود.

به‌گفته‌ی همایون‌پور، کسانی که بعلت کهولت سن و یا بیماری و به‌طور کلی هرگونه فوت در خارج مراکز پزشکی یا پیش از 24 ساعت بستری در بیمارستان مشکل صدور جوازدفن دارند، می‌تونند با مراجعه به پزشکی قانونی جواز دفن را دریافت کنند.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.