سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس مرکز تحقیقات اپتیک و لنز ایران:

استفاده از "عینک آفتابی" در سنین پایین ضروری است

عدسی و مرکز چشم به نور ماوراء بنفش حساس بوده و اگر به خوبی از چشم‌ها محافظت نشود، صدمات زیادی به آن‌ها وارد خواهد شد.

پرویز زرین بخش، رئیس مرکز تحقیقات اپتیک و لنز ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: استفاده از عینک‌های آفتابی برای حفاظت چشم و پلک‌ها از اثرات نور آفتاب بسیار ضروری بوده و بهتر است افراد از سنین پایین نسبت به استفاده از عینک‌های آفتابی اقدام کنند.

وی ابتلا به آب مروارید را یکی از اثرات نور ماوراء بنفش عنوان کرد و افزود: در هوای خشک ایران تبخیر زیاد صورت می‌گیرد، لذا استفاده از عینک‌های آفتابی میزان این تبخیر را در چشم‌ها کاهش داده و همچنین از ابتلا به "خشکی چشم" جلوگیری می‌کند.

این جراح و متخصص چشم در پاسخ به این سوال که چه نوع عینک آفتابی را با چه رنگی استفاده نمود،‌ گفت: رنگ اهمیت نداشته و حتی می‌توان از نوع شفاف آن هم استفاده کرد، فقط باید از جنسی باشند که اثرات ماوراء بنفش را وارد چشم نکند.

وی با تاکید بر اینکه اگر در انتخاب نوع عینک آفتابی به جهت استاندارد بودن آن دقت نشود، سلامت چشم‌ها به خطر می‌افتد، تصریح کرد: مردمک چشم هنگام استفاده از عینک آفتابی باز شده و اگر عینک استاندارد نباشد، حجم بیشتری نور ماوراء بنفش وارد چشم‌ها شده و شاهد عکس العمل معکوس عینک آفتابی خواهیم بود.

به گفته‌ زرین بخش عینک‌های آفتابی را باید از مراکز معتبر خریداری نمود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.