سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان /

بازدید بیش از 2 میلیون نفر از سایت شهرسوخته

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان از بازدید حدود دو میلیون و 500 هزار نفر در سال جاری از سایت باستانی شهرسوخته در منطقه سیستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان.،علیرضا شه بخش با بیان اینکه بیشترین حجم بازدیدکنندگان از سایت شهرسوخته مربوط به نوروز امسال است افزود: با ثبت جهانی شهرسوخته تعداد گردشگران و بازدید کنندگان این اثر باستانی افزایش چشمگیری خواهد یافت.

وی ثبت جهانی شهر سوخته را یک اتفاق خوب و مهم در عرصه گردشگری سیستان و بلوچستان توصیف کرد و گفت: با ثبت شهر سوخته در لیست آثار جهانی سایت یونسکو از این پس هر فردی که خواستار آگاهی از آثار و جاذبه های باستانی، تاریخی، طبیعی و فرهنگی ایران از جمله شهر سوخته است می تواند با مراجعه به پایگاه مجازی یادشده، اطلاعات لازم را جستجو کند.

شه بخش با بیان اینکه هفدهمین اثر از جمهوری اسلامی ایران به نام شهرسوخته به عنوان هزارمین اثر جهانی در سایت یونسکو ثبت شده است، اظهار کرد : با توجه به فراهم بودن امکانات خدماتی لازم در سایت شهر سوخته علاقه مندان از سراسر دنیا می توانند با نام نویسی در تورهای گردشگری از این جاذبه باستانی دیدن کنند./س

 

برچسب ها: شهر ، سوخته ، سایت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.