سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

سفارشی کار کردن ناشران آفت ادبیات کودکان و نوجوانان است

یک نویسنده دغدغه ها، آرزوها ورویاهای کودکان و نوجوانان امروزی را متفاوت از گذشته دانست و بر لزوم خلق آثار متناسب با ویژگی های کودکان و نوجوانان امروزی تاکید کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه ؛فریاد شیری در خصوص وضعیت آثار منتشر شده در حوزه ادبیات کودکان و نوجوانان، گفت:واقعیت این است که با وجود تولیدات انبوه در این عرصه اغلب با آثاری مواجه می شویم که گویی برای این گروه سنی خلق نشده اند.

این نویسنده حوزه کودکان و نوجوانان افزود: نباید به حضور یک کتاب در جشنواره ای خاص و یا پر فروش شدن آن دلخوش شویم، چرا که با وجود برخیآثار خوب در این زمینه، اغلب با آثاری مواجه می شویم که گویی مولفان و ناشران آنها شناخت زیادی از دنیای کودکان و نوجوانان ندارند.

شیری دغدغه ها، آرزوها، رویاها و تخیل های کودکان و نوجوانان امروزی را متفاوت حتی با کودکان و نوجوانان یک دهه پیش دانست و گفت: این اتفاق به دلیل تغییر نوع زندگی است، چرا که دنیای متاثر از تکنولوژی امروز زندگی متفاوتی را برای کودکان و نوجوانان رقم زده است.

وی نوع وسایل بازی، تفریحات و سرگرمی کودکان و نوجوانان امروز را متفاوت با گذشتهدانست و گفت: همین مسئله لزوم پرداختن به آثاری به موازات تغییرات رخ دادهرا نشان می دهد.

شیری در ادامه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را انتشاراتی با امکانات و تیراژ بالای کتاب و آمار بالای مخاطبان دانست و گفت: متاسفانه این انتشارات علی رغم تولید آثار خوب اغلب به صورت سفارشی کار می کند و آثاری را که با فکر و تخیل کودکان و نوجوانان امروزی نگاشته می شود را رد می کند.ش



برچسب ها: کرمانشاه ، کودک ، نوجوان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.