سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محجوب در نطق میان‌دستور:

سازمان تامین اجتماعی نباید حیاط خلوت هیچ صاحب قدرتی شود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان این که نباید تجربه شش مدیر عامل در هشت سال دیگر در سازمان تامین اجتماعی تکرار شود گفت: این سازمان نباید حیاط خلوت هیچ صاحب قدرتی شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ علیرضا محجوب نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در جلسه علنی امروز (یکشنبه 22 تیرماه) در نطق میان‌دستور خود ضمن گرامیداشت ماه مبارک رمضان و شبهای قدر گفت: فقرا در این ماه سفره‌هایشان خالی و گاهی ناتوان از صرف یک غذای گرم هستند. باید رمضان را به هر افطار و سحرگاهی محترم بشماریم.
 
وی با مورد خطاب قراردادن ثروتمندان جامعه، گفت: ای کسانی که دارید و می‌توانید بخشش کافی نیست، به رنگ، جلوه و کسوت فقرا درآیید، گرسنگی و تشنگی را تجربه کنید ، کارگران و روستاییان و تمام افرادی که در خانه چیزی جز ایمان ندارند را فراموش نکنید تا در این ماه مقاومت اقتصادی و اقتصاد مقاومتی دیگری را زمزمه و تمرین کنید.
 
محجوب اضافه کرد: استقلال و ایستادگی را همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند به خوبی آموخته باشید تا بتوانید در تمامی سال ره‌توشه مقاومت خود در زمینه پیدا و پنهان داشته باشید.
 
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ضمن تبریک هفته تامین اجتماعی که بین 15 تا 25 تیرماه است، گفت: باید به یاد داشته باشیم که تبریک این ایام جز با شناخت قدر صاحبان این ایام و پایبندی بر عملی کردن قوانین و مقررات محسوب نمی‌شود.
 
وی تصریح کرد: پاسداری از تامین اجتماعی یعنی پاسدار حقوق فقرا، کارگران،کشاورزان، کارمندان، بازنشستگان و همه از کار افتادگان که امیدوارم آنچه که تذکر می‌دهم در این باب مورد قبول واقع شود.
 
محجوب با مورد توجه قراردادن مولفه درمان گفت: درمان سازمان تامین اجتماعی جزء لاینفک این سازمان است و با هر نوع جدایی و الحاق مخالفم و به همه کسانی که دندان تیز کرده‌اند و اعلام می‌کنند که بیمارستان‌های ملکی کارگران را بخشی از ثروت عمومی درمان می‌شمارند، مخالفت خود و کارگران را اعلام می‌کنم و انتظار دارم بیمارستان‌ها و درمان بیماران را به حال خود بگذارند.
 
عضو کمیسیون اجتماعی با بیان اینکه صندوق تامین اجتماعی یک صندوق بین دستی است، گفت: انتظار دارم مجلس و دست‌اندرکاران به خوبی از این سازمان حفاظت کنند، زیرا این سازمان به همه نسل‌ها تعلق دارد، گردانندگان صندوق تامین اجتماعی باید صندوق را در خدمت بیمه‌شدگان بدانند و تعهدات قانونی و تاریخی خود را براساس مر قانون عمل کنند.
 
محجوب اظهار داشت: انتظار داریم قوانینی چون؛ بازنشستگی پیش از موعد برای مشاغل سخت و زیان‌آور  و ماده 10 قانون نوسازی صنایع و حقوق متصور بر بیماران و بیمه شدگان و هم چنین کارفرمایان به خوبی و هر چه سریعتر از سوی متولیان سازمان تامین اجتماعی ارایه شود.

وی افزود: باید تجربه شش مدیر عامل در هشت سال دیگر تکرار نشود چرا که سازمان تامین اجتماعی حیاط خلوت هیچ صاحب قدرتی نیست و نباید باشد.  
 
محجوب تاکید کرد: گزارش تحقیق و تفحص مجلس به خوبی چراغ راه جریان باشد و برخورد اداری و قضایی هر چه زودتر با متخلفان اجرایی شود و مدیران صندوق تامین اجتماعی خود را باید خادم ضعیف‌ترین‌ها بدانند و برای آن‌ها باشند.  
 
محجوب تصریح کرد: اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان که از سال 88 طبق نص قانون بودجه سالانه و مبالغ تخصیصی به گونه‌ای دیگری اجرا می‌شد، اصلاح شود.
 
وی هم چنین درباره قانون بیمه بیکاری گفت: این قانون برای جویندگان کار و همه اقشار توسط شورای نگهبان به تصویب نهایی رسیده تا گامی در مسیر تکمیل تامین اجتماعی باشد سطح معیشت کارگران دغدغه آن‌هاست امیدواریم که حقوق حقوق بیگیران مخصوصا حداقل بگیران بیش از گذشته مورد توجه همگان باشد.  
 
محجوب با بیان این که حرکت دولت در مسیر کنترل شتاب تورم است افزود: باید بدانیم آن‌هایی که حقوق کمتری می‌گیرند دیگر تاب مقاومت ندارند بیایید تورم را از فقرا بگیرید و به ثروتمندان هدیه کنید چرا از جیب فقرا و کارگران به ثرورتمندان از راه تورم می‌بخشید؟
 
عضو کمیسیون اجتماعی با تاکید براینکه اقتصاد مقاومتی چراغ راه کارگران تلقی می‌شود گفت: انتظار داریم گردانندگان تولید ملی برپایه کار ایرانی و محور نیروی انسانی و احترام به حقوق کارگران و کارآفرینان توسعه اقتصادی را بیان کنند و‌آن را امری سرسری و روزمره حساب نکنند.
 
محجوب افزود: اشتغال، بیکاری تنظیم بازار کار و اشتغال فارغ التحصیلان مشکل مهمی است که باید مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد.  
 
محجوب درباره خشک شدن دریاچه ارومیه گفت: آقای قاضی‌پور بارها درباره خشک شدن این دریاچه تذکرات مکرری را به مسئولین دادند با خشک شدن این دریاچه اقلیم آب و هوایی غرب و مرکز ایران به مخاطره خواهد افتاد اما می‌بینیم که جز خشک شدن بیشتر دریاچه چیزی حاصل نشده است.  
 
عضو کمیسیون اجتماعی خاطر نشان کرد: پروژه مترو اسلامشهر و غرب باید هر چه سریعتر اجرا شود.
 
انتهای پیام/ 

برچسب ها: کمیسیون ، اجتماعی ، آموزش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.