سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خسروی سهل آبادی در نطق میان دستور:

دانشگاه، باشگاه سیاسی تفکرات افراطی احزاب نیست

نماینده مردم تربیت حیدریه در مجلس گفت: دانشگاه، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد باشگاه سیاسی تفکرات افراطی احزاب سیاسی نیست؛ وزرای علوم، آموزش و پرورش و همچنین فرهنگ و ارشاد اسلامی مخاطب اصلی رسالت پیشرفت علمی کشور هستند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، ابوالقاسم خسروی سهل آبادی نماینده مردم تربیت حیدریه، مه‌ولات و زاوه در مجلس در جلسه علنی امروز یکشنبه 22 تیر در نطق میان دستور خود با تبریک میلاد حضرت امام حسن (ع) اظهار داشت: کارگزاران و مسئولان نظام مخاطب فرمایشات رهبر حکیم و فرزانه انقلاب بودند، بازخوانی رهنمودهای حکیمانه علمدار معرفت و بصیرت یک ضرورت عقلی، شرعی و حیاتی است؛ با نگاه همراه با بصیرت به اوضاع زمان و جهان منطقه به ما نشان می‌دهد که به معنای واقعی کلمه در یک نقطه حساس و در پیچ تاریخی حساس هستیم.
 
وی افزود: در مقطع حساس تاریخی باید قوی باشیم و بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری عناصر قدرت را بشناسیم چرا که عناصر قدرت عبارت است از روحیه امید، کار، تلاش و شناخت رخنه‌های اقتصادی، فرهنگی و امنیتی که باید پس از شناسایی بسته شوند.
 
عضو کمیسیون آموزش تصریح کرد: مسئولین نظام باید با بصیرت، وحدت و مدیریت جهادی مانع  ایجاد رخنه‌های اقتصادی، فرهنگی و امنیتی باشند در این عرصه رسالت خواص بسیار عظیم است باور کنید دشمن از دشمنی خود دست بر نخواهد داشت و از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز در رفتار استکبار جهانی یک روز خیرخواهی برای ملت ایران در کارنامه سیاه سردمداران آمریکا وجود ندارد.
 
وی ادامه داد: نقشه جدید طراحان زور و تزویر حاکم بر دنیا پس از تحریم‌های ضد انسانی تهدید و سرانجام به اشتباه انداختن دستگاه محاسباتی ماست. امروز به عنوان وارثان حکومت صالحان، انبیا(ع) و شهدا در نبرد با جبهه شیطان و استکبار به دنبال تحقق آرمان‌های بزرگ پیامبران و اولیای الهی هستیم باید با تمسک به ولایت اهل بیت و تقوا و بصیرت از دام‌های تزویر و ادعای شیاطین و جن و انس در امان باشیم.
 
نماینده مردم تربیت حیدریه در مجلس تاکید کرد: مسئله حرکت علمی و تلاش دانشمندان و دانشجویان که با شتاب زیادی طی مسیر می‌کند آینده ملت و اقتدار نظام را تضمین می‌کند یکی از نقشه‌های خطرناک دشمن توقف حرکت علمی است لذا در عرصه جهاد فرهنگی باید با تکیه بر نیازهای اساسی کشور، تولید علم و پیوند دانشگاه به مراکز تولید، گسترش مهارت و دانش از موفقیت‌ها باشد.
 
وی با تأکید بر اینکه دانشگاه‌ها و مدارس باشگاه سیاسی تفکرات افراطی احزاب نیستند، افزود: برای ایجاد آرامش در فضای علمی کشور دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش از جولان افراطی گروه‌های سیاسی به دور باشند زیرا این سم مهلک حرکت علمی کشور را متوقف خواهد کرد دانشگاه و آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد باشگاه سیاسی تفکرات افراطی احزاب سیاسی نیست؛ وزرای علوم، آموزش و پرورش و همچنین فرهنگ و ارشاد اسلامی مخاطب اصلی رسالت پیشرفت علمی کشور هستند.
 
خسروی سهل آبادی تصریح کرد: مهمترین تذکرم ناظر به رهنمود مهم مقام معظم رهبری است که فرمودند باید حرکت‌ها براساس اصول انقلاب تنظیم شود و از حاشیه سازی پرهیز و رفع مشکلات مردم در اولویت قرار گیرد؛ بدون تردید حرکت براساس اصول انقلاب اسلامی باعث خواهد شد که از رفتارهای افراطی سیاسی، قبیله‌ای و حب و بغض‌های جناحی حاشیه سازی‌های مذموم بر حذر بود.
 
این نماینده مجلس نهم ادامه داد: هشدار علمدار بصیرت و بیداری باید نصب العین ما باشد و با توجه به این موضوع باید مراقب بود که جریان‌های مؤمن را با شعار انقلاب کنار نزنند، بعضی‌ها این کار را می‌کنند و می‌بینیم که در صحنه سیاسی کشور با شعار پرهیز از افراط سعی می‌کنند جریان‌های مؤمن که دولت‌ها را در مشکلات یاری کرده‌اند کنار بگذارند.
 
خسروی  خطاب به دولتمردان تدبیر و امید گفت: بی‌حرمتی به ساحت خوبان قشنگ نیست و ولایتمداران باید همیشه پیرو رهنمودهای رهبر عزیز انقلاب باشند. به رئیس‌جمهور و وزیر کشور تذکر می‌دهم که قانون مصوبات تقسیمات کشوری توسط وزارت کشور متوقف مانده است.
 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در رابطه با مشکلات حوزه انتخابیه خود خاطر نشان کرد: براساس قانون تقسیمات کشوری باید روستاهای بالای 4 هزار و 500 نفر به شهر ارتقاء یابند ولی تا کنون در روستاهای چخماق، صاف، قلعه آقا حسن، صفی آباد و دیگر روستاهای حوزه انتخابیه‌ام این مهم انجام نشده است.

انتهای پیام/ 

برچسب ها: نماینده ، صحن ، مجلس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.