سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت:

سالمندان روزه دار از مصرف آش و سوپ در "وعده افطار" غافل نشوند

استفاده از انواع سوپ ها و آش ها در افطار و سحر و نوشيدن چاي كمرنگ براي سالمندان روزه دار مفيد است چرا که مي تواند تعادل آب و املاح را برقرار كند.

دکتر زهرا عبدالهی مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه  وزارت بهداشت درگفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:مصرف مـــواد غذايي سنگين، دير هضم، پر چرب و سرخ شده به هنگام افطار مناسب نيست و  به طور كلي توصيه مي شود به جاي غذاهاي چرب و سرخ کرده از غذاهاي آب پز و بخارپز ، كم چرب وكم نمك استفاده شود.

وی به روزه در سالمندان اشاره و عنوان کرد: مصرف ميوه رنده شده، لبنيات خصوصا" شير كم چرب، استفاده از انواع سوپ ها و آش ها در افطار و سحر و نوشيدن چاي كمرنگ براي سالمندان روزه دار مفيد است چرا که مي تواند تعادل آب و املاح را برقرار كند.

وی در ادامه در خصوص تغذیه خوب در کودکان افزود: مصرف يك ليوان شير در هنگام افطار و سحر و مصرف يك پياله ماست در موقع شام به كودكان و نوجوانان روزه دار توصيه مي شود.

همچنین باید توجه داشت بخش عمده انرژي  افراد روزه دار به خصوص کودکان  بايد از گروه غذايي نان و غلات تامين شود اما مصرف مواد پروتئيني مانند انواع گوشتها خصوصا  گوشت سفيد ، تخم مرغ و شير و لبنيات براي آنها ضروري است.


انتهای پیام/

 
برچسب ها: سالمندان ، روزه ، آش ، میوه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.