سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/ دبير ستاد ملي احياي درياچه اروميه تاکيد کرد:

لزوم آگاهی مردم از مخاطرات خشک شدن دریاچه ارومیه

عيسي كلانتري در نخستين جلسه شوراي استاني فرهنگي اجتماعي احياي درياچه اروميه گفت: مردم نبايد براي آگاهي از مخاطرات طبيعي، نامحرم تلقي شوند و لازم است مديران و مسئولان در مسائلي از اين قبيل، بصورت شفاف، آگاه‌سازي و اطلاع رساني نمايد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه 

عيسي كلانتري با بیان اینکه مردم باید از خطرات خشک شدن دریاچه اروميه کاملا آگاهی يابند، افزود: هر دو استان آذربایجان غربي و شرقي، دستگاه های اجرایی توانمند و مردم فهيم و متعهدي دارند و باید پروژه های ملی مرتبط با احیای دریاچه هم به همین دستگاه های محلی تفویض شود چرا که هم انگیزه و هم توانمندی اجرايي لازم را دارا مي باشند.

وی با ارائه گزارشي از روند انجام مطالعات و تهيه و تدوين راهكارهاي نجات درياچه اروميه گفت: پس از شش ماه مطالعات و تحقيقات شبانه روزي و همكاري و مشاركت مراكز دانشگاهي و همچنين همت و همراهي مردم، خوشبختانه طرح جامع نجات درياچه اروميه در قالب 24 راهكار اجرايي و مطالعاتي، روز هشتم تير ماه در جلسه هيات دولت به رياست رئيس جمهور، مورد تصويب قرار گرفت.

دبير و مجري طرح ملي احياي درياچه اروميه در اين جلسه كه در سالن آمفي تئاتر شماره يك استانداري برگزار شد، افزود: پس از تصويب طرح جامع احياي درياچه اروميه در هيات دولت، با نظر مساعد رياست جمهور، كليات بودجه پيشنهادي براي اجراي راهكارهاي احياي درياچه در سالجاري نيز مورد موافقت معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهوري قرار گرفته كه اميدواريم هرچه سريعتر اين منابع جهت آغاز عمليات اجرايي در اختيار دستگاههاي اجرايي ذيربط قرار گيرد.

کلانتری خاطرنشان کرد: بودجه پیش بینی شده برای احیای دریاچه در سال جاری یک هزار و 467 میلیارد تومان است و لازم است دستگاه های اجرایی بصورت جدي پیگیر تخصیص اين منابع باشند و ما نيز در ستاد ملي نجات درياچه اروميه موظفيم در هر شرایطی بودجه احیای دریاچه را تامین کرده و به پایش انجام وظایف از سوی دستگاه های اجرایی بپردازیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در تشریح اهداف شکل‌گیری شورای استانی فرهنگی اجتماعی احیای دریاچه ارومیه نيز اظهار کرد: این شورا به پیشنهاد استانداران دو استان آذربایجان غربي و شرقي به منظور بررسی مسائل اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و سایر مسائل مرتبط با بحران دریاچه ارومیه شکل گرفت تا آموزش ها و اطلاع رسانی های لازم برای مردم منطقه از طریق این شورا انجام پذیرد.

كلانتري اضافه كرد: همچنين عملكرد دستگاههاي اجرايي و دولتي استان در خصوص اجراي راهكارها و پروژه‌هاي نجات درياچه اروميه در استان ها توسط اين شورا، مورد نظارت قرار مي‌گيرند كه گزارش اين شورا نيز بصورت هفتگي تقديم رياست محترم جمهور خواهد شد.

کلانتری در پايان ابراز کرد: اميد مي رود با اهتمام و عزم ملی تمام دستگاه ها و آحاد مردم، دریاچه ارومیه در سال 1402 به وسعت 4 هزار و 300 کیلومتر و حجم 15 میلیارد مترمکعب برسد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.