سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گردشگری در ایران/

تخت سلیمان در "کلاردشت" + تصاویر

وجود رشته کوه‌هاي البرز در کناره‌هاي درياي خزر موجب متوقف شدن رطوبت در دامنه‌هاي آن گرديده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛کِلاردَشت ناحيه‌اي در استان مازندران و از توابع شهرستان چالوس است. 170 کيلومتر با تهران فاصله دارد. مرکز کلاردشت حسن‌کيف است.



اين ناحيه از جنوب به قله تخت سليمان تا حدود گردنه کندوان و از شمال به درياي خزر و شهر تنکابن، از شرق به چالوس، نوشهر و کجور و از غرب به قزوين و الموت محدود است.

از آثاري که در ناحيه کلاردشت و تپه‌هاي اطراف آن کشف شده معلوم مي‌شود که قسمتي از اين منطقه در ادوار باستاني، آباد و داراي ساکنيني بوده‌است.



کلاردشت داراي آب و هوائي معتدل است. وجود رشته کوه‌هاي البرز در کناره‌هاي درياي خزر موجب متوقف شدن رطوبت در دامنه‌هاي آن گرديده و سبب بارش باران فراوان در اين ناحيه از شمال کشور مي‌شود. بخشي از اين بارندگي‌ها در ارتفاعات کلاردشت منجر به بارش برف مي‌شود و به همين دليل است که هواي کلاردشت در مقايسه با ديگر مناطق استان مازندران بسيار خنک‌تر و مطبوع‌تر است.

جنگل‌هاي انبوه و سرسبز، رودخانه سردآبرود، کوه‌هاي علم کوه و تخت سليمان در بخش غربي، جنگل‌هاي عباس آباد در بخش شمالي، جنگل‌هاي بخش جنوبي، کوههاي کم ارتفاع و روستاهاي دامنه اين کوه‌ها در بخش شرقي، از ديگر مشخصه‌هاي اين منطقه‌است.

 

جمعيت کل کلاردشت با احتساب مرزن آباد و روستاهاي اطرافش در فصل سرما کمتر از 40000 نفر است، در حاليکه با آغاز فصل بهار و آمدن مسافران از مرز 120000 نفر نيز ميگذرد.
 
کلاردشتي‌ها زبانشان، کردي، گيلکي، لکي و يا فارسي است.

انتهای پیام/
برچسب ها: گردشگری ، طبیعت ، سفر ، کوه ، رود ، جنگل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انسان
۲۳:۵۳ ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
این مکان محل تولد اشور زرتشت می باشد وی در شش فرودین بدنیا امد مادرش دغدو و پدرش پورشسب بود وی در 3800 سال پیش در زمان فروتیش دیده به جهان گشود از فروردین تا اسفند فرشتگان حاوی وحی بر وی بودند که حاصلش اوستا می باشد