سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مذاکرات هسته‌ای وین 6/ گزارشی از حاشیه روز یازدهم مذاکرات

از تشدید تدابیر امنیتی تا دغدغه خرید ماری هارف / سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در میان خبرنگاران ایرانی به دنبال چیست؟

تشدید تدابیر امنیتی،ترک وین توسط اشتون ،افزایش لحظه به لحظه خبرنگاران، بیکاری های آلن ایر،دغدغه های خرید ماری هارف در اوج مذاکرات از مهمترین حاشیه های روز یازدهم مذاکرات وین بودند

به گزارش خبرنگار اعزامی باشگاه خبرنگاران؛ به وین در یازدهمین روز مذاکرات خبرهایی رسید مبنی بر اینکه  خانم اشتون مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا برای استراحت به خارج از وین رفتند. که البته سخنگوی وی ضمن رد نکردن این مسئله گفت: وی در دسترس خواهد بود و هر موقع احساس نیازی باشد حضور خواهد یافت.

از صبح امروز تدابیر امنیتی در وین و به ویژه  خیابان "پارک رینگ" که واقع در مرکز شهر وین است تشدید شده بود.به طوری که بالگردها چندین بار بر فراز هتل "کوبورگ" اقدام به مانور کردند.

"آلن ایر" سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا از بیکاری مفرط رنج می برد.به طوری که هر نیم ساعت در میان خبرنگاران حضور می یافت.تا شاید در بی خبری حاکم بر فضای مذاکرات بتواند خبرهایی از خبرنگاران کسب کند!

جالبتر اینکه اطلاعات وی درباره خیابان های تهران و بافت جمعیتی و مذهبی  تهران شاید از ساکنین فعلی شهر تهران بیشتر باشد. تیپ غیررسمی "مایکل مان" سخنگوی "کاترین اشتون" با شلوار "جین" نیز مهر تاییدی بود بر بی خبری های امروز مذاکرات ایران و 1+5 در وین.



اصرار هیئت آمریکایی بر استفاده از خودروهای آمریکایی برای تردد در شهر وین نیز از نکات قابل توجه روز یازدهم مذاکرات بود. "ماری هارف" سخنگویی وزارت خارجه آمریکا نیز در بحبوهه مذاکرات از خرید جا نماند و همراه با مشاور خود راه بازار وین در پیش پرفت.

از عصر شنبه هم چند گروه که ظاهرا کارهای مربوط به تشریفات را بر عهده دارند در حال نصب پرچم های کشورهای حاضر در مذاکرات 1+5 هستند. نکته دیگر اینکه با رسیدن به روزهای آخر مذاکرات و حساسیت ویژه این دور از گفتگوها هر لحظه بر تعداد خبرنگاران و تصویربرداران افزوده می شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.