سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برطبق مطالعات اخیر:

کار کشیدن از مغز در بیماری، احتمال "آسیب مغزی" را افزایش می‌دهد

برطبق مطالعات اخیر کار کشیدن از مغز در هنگام بیماری و انجام بیش از اندازه فعالیت‌های مغزی، احتمال کاهش کارایی و آسیب مغزی را تا حد زیادی افزایش می دهد.

سعید ترابیان زاده متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  گفت: برخی از عادات و رفتارها، خواسته یا ناخواسته بر روی عملکرد مغز ما تاثیر می‌گذارد که البته اثرات منفی این رفتارها و عادت‌ها کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی افزود: افرادی که بیمار می‌شوند، ممکن است دچار افت شدید کارایی و بازدهی مغزی شوند و همچنین در مقابل برخی از عوامل بسیار آسیب پذیرتر شده و حساسیت بیشتری از خود نشان دهند.

ترابیان زاده با اشاره به اینکه در کار کشیدن از مغز باید شرایط بدنی و وضعیت سلامتی را در نظر گرفت، تصریح کرد: برطبق نتایج مطالعات اخیر کار کشیدن از مغز در هنگام بیماری و انجام بیش از اندازه و فعالیت‌های مغزی، احتمال کاهش کارایی و آسیب مغزی را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.

وی یادآور شد: افرادی که دچار بیماری به ویژه بیماری‌های مربوط به سیستم عصبی و مغزی شده‌اند، باید تا حدامکان به مغز خود استراحت و آرامش داده و از انجام کارهایی از قبیل محاسبات ذهنی، حل مسائل و مشکلات سخت، تفکرات منفی، انجام زیاد فعالیت‌های مغزی و کارهای مشابه پرهیز کرده و در واقع به مغز خود استراحت دهند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.