سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

بهترین سیستم فعال برای کنترل سلامت مردم، در ایران در حال اجراست

وزیر سابق بهداشت و نماینده مجلس جمهوری ترکیه گفت:با توجه به افزایش سن جمعیت و افزایش بیماریهای مزمن، طرح ارتقای سلامت در مناطق حاشیه نشین شهرها، بهترین سیستم فعال برای کنترل سلامت مردم است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، پروفسور رجب اکداغ در حاشیه بازدید از روند اجرای طرح ارتقای سلامت در مناطق حاشیه نشین شهرها در مرکز بهداشت شهید چمران منطقه آخمیه تبریز گفت: یقیین دارم که اجرای این طرح کامل و جامع، در شهرها فواید زیادی خواهد داشت و باید هر چه سریعتر در تمامی مناطق حاشیه نشین کشور باید اجرایی شود.

وی با بیان اینکه در 10 سال سابقه ی حضور خود در وزارت بهداشت ترکیه، بازدیدهایی زیاد از طرح های سلامت اجرا شده در بسیاری از کشورهای دنیا داشته است گفت: مسلما در سیستم اجرا شده در ایران در قالب طرح ارتقای سلامت در مناطق حاشیه شهرها، همکاری مشترک بخش خصوصی و دولتی در کنترل سلامت مردم نتیجه خوبی خواهد داشت.

وی اجرای این طرح را فی النفسه مثبت ارزیابی کرد و گفت: این طرح هم اکنون کودکی نوپاست و باید برای تعالی و رشد آن زیرسازی های لازم فراهم شود.

پروفسور اکداغ با بیان اینکه یکی از الزامات لازم برای اجرای با کیفیت این طرح افزایش تعداد پزشک است گفت: در اروپا برای هز هزار نفر، 4 پزشک وجود دارد، در تریکه حدود 1.5 پزشک، درحالی که در ایران برای هر هزار نفر یک پزشک وجود دارد./س

 
 

 

 

برچسب ها: کنترل ، سلامت ، مردم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.