سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مربی تیم ملی شیرجه:

قول مدال المپیک را مشروط می‌دهم

دور جدید تمرینات تیم ملی شیرجه کشورمان از امروز در استخر 9 دی تهران آغاز شده است.

 قائم میر آبیان‌ ، مربی تیم ملی شیرجه کشورمان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: تمرینات آماده‌سازی تیم در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برای بالا بردن آمادگی جسمانی شیرجه‌روها طراحی شده است ما برنامه تمرینی شیرجه‌روهای مطرح جهان را طراحی کرده‌ایم.
 
 وی گفت: برای طراحی برنامه‌های تمرینی ملی پوشان با مربیان مطرح جهان شیرجه مشورت کرده‌ام حرکات ملی‌پوشان را برای آنها اعلام کرده و از آن ها به منظور طراحی حرکات مورد نظر راهنمایی گرفته‌ام.
 
 وی در خصوص حضورش به عنوان تنها مربی حال حاضر تیم ملی شیرجه اظهار داشت: در طول اعزامی که تیم ملی شیرجه به اتریش داشت عملکرد شیرجه‌ روها به طور کامل مورد ارزیابی قرار گرفت و شیرجه‌ روهای که زیر نظر من کارشان را دنبال می‌کردند توانستند نتایج خوبی بدست آورند به همین دلیل اعضا کمیته فنی شیرجه و رئیس فدراسیون تشخیص دادند که من به عنوان مربی در کنار تیم حضور داشته باشم.
 
 مربی تیم ملی شیرجه کشورمان در ادامه اظهار داشت: ملی‌ پوشان پیش از اعزام به اتریش سه مرحله اردوی تدارکاتی و آماده‌سازی را در تهران پشت سر گذاشتند و از نظر آمادگی به سطح مطلوب و قابل قبولی رسیده بودند اما این اعزام باعث شد که در بسیاری از امتحانات پایان ترم دانشگاهی خود شرکت نکنند و پس از بازگشت با توجه به هماهنگی‌های انجام شده آن‌ها خود را برای حضور در امتحانات آماده کردند که در طول این مدت چون از تمرینات دور بودند تا حدودی دچار افت جسمانی شدند.
 
 میرآبیان در خصوص شرایط اردوی اتریشی گفت: در اتریش شرایط بسیار سخت حاکم بود و بازی‌ها در استخر روباز انجام شد به همین دلیل در حین مسابقه بارش باران شرایط را سخت‌ تر کرد اما ملی پوشان یاد گرفتند که در شرایط غیر عادی و سنگین چگونه بدون کاهش سطح کار خود مسابقه دهند ما توانستیم در این مسابقات9 مدال رنگارنگ‌ در رده‌های جوانان و بزرگسالان به دست آوریم این رقابت‌ها چون جنبه دوستانه داشت تمامی شیرجه روهای اروپا شکست نکرده بودند  و ملی پوشان ایران توانستند به خوبی مقابل حریفان خود قدرت نمایی کنند البته ناگفته نماند که اردوی اتریش برای ما بیشتر  جنبه تمرینی داشت تا مسابقه‌ای و ارزشیابی عملکرد ملی‌پوشان خوشبختانه محسن رضوانی رئیس فدراسیون با اعزام تیم ملی شیرجه پیش از حضور در بازی‌های آسیایی کره به یک اردوی خارجی موافقت کرده است ، چون می‌خواهیم در این اردو به شناخت دقیقی  از عملکرد ملی‌پوشان دست پیدا کنیم.
 
 مربی تیم ملی شیرجه کشورمان یاد آور شد: هفته گذشته با حضور رئیس فدراسیون و مسئولان کمیته ارزشیابی وزارت ورزش و جوانان در خصوص اعزام تیم ملی شیرجه به مسابقات آسیایی کره جنوبی جلسه‌ای داشتیم که توضیحاتی را برای اعزام ارائه کردیم از فردای همان روز "محسن رضوانی" با شروع اردوهای تدارکاتی تا زمان اعزام به کره با حضور چهار ورزشکار و یک مربی موافقت کرد که قرار است از میان این چهار شیرجه رو سه نفر را برای اعزام به بازی‌های آسیایی معرفی کنیم البته این مسأله بستگی به سهمیه‌ای دارد که از سوی کمیته ملی المپیک به شیرجه تعلق می‌گیرد، ما در شیرجه هماهنگ باید با سه ورزشکار به مسابقات اعزام شویم اگر تیم دو نفره باشد، تیم ناقص اعزام شده است.
 
میرآبیان در خصوص نگاه مسئولان وزارت ورزش و جوانان به شیرجه گفت: برای اولین بار بود که می‌خواستم مقابل مسئولان رده بالای ورزش کشور در خصوص شیرجه صحبت کنم وقتی صحبت‌هایم در خصوص دفاع از این رشته را بیان کردم متوجه شدم که آنها دارای پیش‌زمینه‌ای بسیار خوب از این رشته هستند،‌ می‌دانند که ما با بضاعت کم در مسابقات اروپایی نتایج قابل قبولی را بدست آورده‌ایم و تنها در بازی‌های آسیایی موفق به کسب نتیجه نشده‌ایم.
 
وی تصریح کرد: به مسئولان حاضر در جلسه گفتیم که در مسابقات شیرجه که با حضور کشورهای چین،‌ کره و ژاپن که جزو مدال‌‌آوران المپیک هستند بحث مدال‌آوری از سوی ملی‌پوشان ایرانی تا حدودی سخت است.
 
مربی تیم ملی شیرجه افزود: تیم ملی شیرجه ایران در مسابقات آسیایی دوره گذشته که من هم به عنوان شیرجه‌رو در آن حضورداشتم توانست به عنوان ششم قاره کهن دست پیدا کند این نتیجه یعنی موفقیت ما امسال می‌خواهیم از این عنوان دفاع کرده و به دنبال ارتقا سطح آن باشیم. البته ناگفته نماند که شانس هم در مدال‌آوری شیرجه تأثیر بسیار زیادی دارد. اگر کره‌ای‌ها و یا ژاپنی‌ها حرکات سخت را انتخاب کنند یک خطای کوچک آنها از دست دادن مدال را در پی خواهد داشت.
 
وی در خاتمه گفت: اگر بعد از بازی‌های آسیایی کره برنامه‌ریزی روی ملی‌پوشان ایران به طور منظم و منسجم دنبال شود من به عنوان مربی تیم ملی قول کسب مدال المپیک را می‌دهم.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: المپیک ، مدال ، شیرجه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.