سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایلام/

اهدا چهار هزار واحد خون از سوی ایلامی ها

مدیر پایگاه انتقال خون ایلام گفت: مردم نوع دوست استان از ابتدای امسال تاکنون نزدیک به چهار هزار واحد خونی به نیازمندان اهدا کردند.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ مجید زینلی با اعلام این خبر گفت: اهدا این میزان واحد خونی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 13 درصد رشد داشته است.
بگفته زینلی  انواع فرآورده های خونی شامل پلاسما، گلبول قرمز متراکم، کرایو و پلاکت از این مقدار خون اهدایی در استان تولید شده است.
مدیر پایگاه انتقال خون  استان ایلام افزود:  خون های اهدایی در مواردی مانند جراحی، زایمان، مجروحان حوادث رانندگی و بسیاری دیگر از بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد.
زینلی یادآور شد: بیش از 14 هزار واحد خونی سال گذشته در استان اهدا شده که 92 درصد از آن مربوط به مردان و هشت درصد نیز از سوی زنان بوده است.
وی تاکید کرد: بیش از 97 درصد فرآورده های خونی تولید شده در استان ایلام مصرف می شود که بیماران حوادث و تالاسمی بیشترین متقاضی در این زمینه هستند.
مدیر انتقال خون ایلام افزود: افزایش مشارکت مردم در اهدا و بالابردن کیفیت محصول ها و فرآورده های خونی از مهمترین و اصلی ترین اهداف این پایگاه در استان است.
زینلی از مردم نوع دوست استان خواست در روزهای ماه مبارک رمضان با حضور در پایگاه های انتقال در این کار خداپسندانه شرکت کنند.
 
 
 
 
انتهای پیام/
 
برچسب ها: اهدا ، خون ، ایلام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.