سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

450 زنبوردار مهاجر و بومی در مناطق ییلاقی ارومیه مستقر شدند

مسئول اداره بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه گفت : 450 زنبوردار مهاجر و بومی در مناطق سرسبز و ییلاقی ارومیه مستقر شدند .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، بایرام رضایی افزود : این تعداد زنبوردار با تعداد 170 هزار کلنی مدرن و بومی در مناطق ییلاقی این شهرستان از جمله سرو ، مرگور و ترگور استقرار یافته اند و پیش بینی می شود میزان 2هزارتن عسل از کلنی های این شهرستان تولید گردد .

رضایی اظهارکرد : وجود بارندگی های خوب و سرسبزی طبیعت منطقه باعث شده که امسال تعداد کندوهای مستقر و میزان تولید عسل در مناطق ییلاقی این شهرستان در مقایسه با سال گذشته 20 درصد رشد داشته باشد.

وی تصریح کرد : از 170 هزار کلنی مدرن و بومی مستقر در مناطق ییلاقی این شهرستان حدود 10 درصد کلنی ها مدرن و مابقی بومی می باشند .

وی اضافه کرد : افزایش استفاده از کلنی های مدرن توسط زنبورداران به علت بالابودن کارآیی آنها در حمل ، میزان تولید ، کنترل بیماریها و بهداشت تولید عسل یکی از اولویتهای این اداره در راستای افزایش تولید عسل مرغوب در این شهرستان می باشد .

مسئول اداره بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی ارومیه گفت : میزان برداشت عسل از هر کندوی مدرن به طور متوسط 12 کیلوگرم و از هر کندوی بومی به طور متوسط 4 کیلو گرم می باشد .

وی خاطر نشان کرد : درسال جاری 50 درصد زنبورداران کوچنده با تعداد 80 هزار کلنی از شهر ارومیه و مابقی از سایر استانها و شهرهای همجوار از جمله اهر ، تبریز ، ورزقان ،خوی و ... می باشند که درمناطق ییلاقی این شهرستان استقرار یافته اند .

رضایی یادآورشد : در سال گذشته میزان یک هزار و 700 تن عسل ازکندوهای مدرن و بومی این شهرستان تولید شد/س .

برچسب ها: مهاجر ، تولید ، ارومیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.