سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

تاکید بر ضرورت ایجاد و توسعه واحدهای بزرگ مقیاس و شرکتهای کشت و صنعت

معاون برنامه ریزی و امور اشتغال استاندار آذربایجان غربی گفت : ایجاد و توسعه واحدهای بزرگ مقیاس و شرکتهای کشت و صنعت با بهره وری بالا می تواند نقش مهمی درجذب نیروهای تحصیل کرده و سوق دادن بخش کشاورزی استان به سمت اقتصاد محور بودن ایفا نماید .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، تقی کهوریان در جلسه شورای تحقیقات استان که در محل سالن جلسات ساختمان شماره یک جهاد کشاورزی استان برگزار شد ، با اشاره به این مطلب که اولویت استان جذب سرمایه گذارداخلی و خارجی است ، اظهار کرد : اجرای طرحهای مطالعاتی در جهت جذب سرمایه گذار ، توسعه اقتصادی و افزایش در آمد ناخالص استانی در بخش کشاورزی تاثیر بسزایی دارد .

کهوریان افزود : تقویت شرکتهای کشاورزی دانش بنیان برای تولید محصولات سالم و ارگانیک کشاورزی با ارزش افزوده بالا و فراهم نمودن زمینه صادرات آنها می تواند کمک شایانی به پیشرفت و توسعه بخش کشاورزی استان کند .

وی ادامه داد : توسعه صادرات محصولات کشاورزی از استان نیز به سایر نقاط باید هدفگذاری و موانع و مشکلات موجود شناسایی شوند.

وی اضافه کرد : ارائه طرحهای کسب و کار و ایجاد بسترهای لازم برای مطالعات سرمایه گذاری و در اختیار قرار دادن آنها برای متقاضیان سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان لازم و ضروری می باشد .

کهوریان افزود : در اجرای هر طرح و برنامه ای باید محورهایی ازقبیل علم و دانش ، تولید ثروت و رونق اقتصادی ، در آمد زایی و سود آوری برای مردم در نظر گرفته شود .

معاون برنامه ریزی و امور اشتغال استاندار آذربایجان غربی اظهارکرد : نمی‌توان ادعای استقلال کرد زمانی که از لحاظ تامین مواد غذایی به دیگر کشورها محتاج باشیم ، بنابراین نگاه ما به بخش کشاورزی باید متفاوت‌تر از سایر بخش‌ها باشد.

وی ادامه داد : از جمله راهبردهای رسیدن به اهداف سرمایه گذاری در استان ایجاد بسترهای لازم برای سرمایه گذاری جدید و دانش بنیان است که ضمن افزایش بهره وری عوامل تولید و فعالیتهای اقتصادی ، می تواند فرصتهای جدیدی را نیز برای اشتغال جوانان جویای کار فراهم نماید .

در این جلسه مدیر کل دفتر امور اقتصادی استاندار، رئیس سازمان جهاد کشاورزی ، رئیس امور اقتصاد و دارایی استان و جمعی از مسئولان و معاونین استانی و ادارات تابعه سازمان نیز حضور داشتند ./س

برچسب ها: بزرگ ، برنامه ، ارومیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.