سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بوشهر/

تولید 285 تن عسل طبیعی در استان بوشهر

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از تولید 285 تن عسل طبیعی در استان بوشهر خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،، افشین قطبی صبح امروز در بازدید از شهرستان جم اظهار داشت: تولید عسل در استان بوشهر به ویژه در شهرستان‌های دشتستان و جم با تلاش زنبورداران و با حمایت سازمان جهاد کشاورزی انجام شده است.

وی افزود: استان بوشهر از استان‌های مطرح در تولید عسل باکیفیت است و عسل تولیدی این استان به مناطق مختلف کشور و حتی به خارج از کشور عرضه می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از تولید 285 تن عسل طبیعی در استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان زمان برداشت عسل از کندوهای استان بیش از 285 تن عسل طبیعی از زنبورداران بومی برداشت شود.

قطبی تاکید کرد: سال گذشته حدود 250 تن عسل توسط 240 زنبوردار بومی تولید و برداشت شد که شاهد رشد محسوسی در تولید عسل طبیعی در استان در سال‌جاری هستیم.

وی افزود: بر اساس آمار موجود بیشتر جمعیت زنبورداران بومی استان 90 درصد در مناطق کوهستانی و مرتفع استان مستقر هستند و پوشش گیاهی بهاره و متنوع این مناطق تا اواسط تیرماه ادامه می‌یابد و امکان برداشت عسل قبل از کوچ برای زنبورداران فراهم می‌شود.

این مسئول بیان کرد: کیفیت و طعم مناسب و همچنین عدم رس‌دهی عسل استان بوشهر از مزایای این عسل در مقایسه با عسل تولیدی سایر مناطق کشور است.

قطبی یادآور شد: شهرستان جم در تولید عسل دارای جایگاه ممتازی است و کیفیت عسل تولیدی این شهرستان نیز بسیار بالا است.

انتهای پیام/م
برچسب ها: بوشهر ، عسل ، کشاورزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.