سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

10 میلیون دلار برای بخش بخار نیروگاه اردبیل اختصاص یافت

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت نیرو و شرکت توانیر 10 میلیون دلار برای اجرایی شدن بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی اردبیل سرمایه‌گذاری می‌کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ مصطفی افضلی‌فرد پیش از خطبه‌های نماز جمعه اردبیل در جمع نمازگزاران در این شهر اظهار داشت: بحث نیروگاه سیکل ترکیبی اردبیل که ضرورت داشت بخش بخار آن فعال شود از مدت‌ها پیش در دستور کار پیگیری و اقدامات مسئولان استانی بوده به طوری که ما عنقریب شاهد کلنگ‌زنی آغاز عملیات اجرایی بخش بخار در این نیروگاه می‌شویم.

وی با بیان اینکه در مجموع نیروگاه‌های غیر سیکل ترکیبی 52 میلیارد متر مکعب گاز مصرف می‌کنند که با اجرای بخش بخار این میزان مصرف یک پنجم تقلیل می‌یابد، تصریح کرد: این امر 4 میلیارد یورو صرفه‌جویی را به دنبال دارد که قدم بزرگی محسوب می‌شود.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی گفت: ‌بنده از رئیس شرکت توانیر خواستم تا اسناد اختصاص 10 میلیون دلار منابع ارزی را به نیروگاه اردبیل اعلام کند که با ارسال آن به مجلس حقیقت امر مشخص شد و به زودی این کار اجرایی و عملیاتی می‌شود.

عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل همچنین در مورد طرح راه آهن اردبیل – میانه نیز افزود: این طرح به عنوان یک طرح ملی بیش از یک میلیارد دلار از فاینانس چینی بهره‌مند می‌شود که قرار است معاونت راهبردی رئیس جمهور نسبت به اجرایی شدن آن هر چه سریع‌تر دستور لازم را صادر کند تا با ترک تشریفات این کار انجام شده و عملیاتی شود.

افضلی‌فرد افزود: مسئولان امر قول دادند تا مقدمات تکمیل این طرح را فراهم آورند چرا که مطالبه حقیقی مردم این استان است و در اسرع وقت سعی و تلاش بر این است تا این اتفاق مبارک رخ بدهد.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.