سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/ عضو هيات علمي پژوهشكده علوم و صنايع غذايي خراسان رضوي:

رقابت ناسالم وغیر علمی بين صادركنندگان مشكل اصلي زعفران

مشكل اصلي در باره محصول زعفران، صادرات زعفران به صورت فله است كه اين امر به دليل وجود رقابت‌هاي غير علمي و ناسالم بين تجار داخلي اتفاق مي‌افتد.

عضو هيات علمي پژوهشكده علوم و صنايع غذايي خراسان رضوي در گفتگو باخبرنگار باشگاه خبرنگارن مشهد،گفت : تجار داخلي براي رقابت با يكديگر بخش عظيمي از زعفران را به صورت فله و با قيمت پايين به بازار اسپانيا و دبي صادر مي‌كنند و اين امر باعث مي‌شود زعفران ايراني با برند اسپانيا به ساير كشورهاي اروپايي صادر شود.

عباس همتي كاخكي افزود: تا زماني كه صادركنندگان به صادرات زعفران به صورت فله بپردازند به طور طبيعي كشور اسپانيا نيز خواهان واردات زعفران فله ايراني خواهد بود چرا كه به اين صورت سود ارزش افزوده زيادي نصیب اسپانيا مي‌ شود .

وی گفت : ارزش افزوده يك كيلو زعفران نسبت به قيمت خود زعفران بسيار بيشتر است واگر بتوانيم زعفران را با برند ايراني صادر كنيم مطمئنا سود بيشتري نصيب تجار و صادركنندگان خواهد شد، اما وجود رقابت ناسالم، صادركنندگان كشور را از ارزش افزوده زعفران بي‌نصيب گذاشته است.

عضو هيات علمي پژوهشكده علوم و صنايع غذايي خراسان رضوي گفت: چنانچه یک اتحاديه واقعي در زمينه زعفران وجود داشته باشد و اعضاي آن با يكديگر اتحاد داشته باشند و از رقابت ناسالم جلوگيري كنند ايران مي‌تواند به راحتي از اسپانيا پيشي بگيرد.

انتهالی پیام//س

برچسب ها: زعفران ، فله ، صادرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.