سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در جریان ديدار با عبدالله:

جان کری: آنچه که مهم است به رسميت شناخته شدن رئيس جمهوری است که از روش های مشروع انتخاب شده باشد

وزیر امور خارجه آمریکادر دیدار با یکی از نامزدان انتخابات ریاست جمهور ی افغانستان ، مردم این کشور را از منافع مهم آمریکا بر شمرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا که در کابل به سر می برد  دردیدار با یکی از نامزدان انتخابات ریاست جمهور ی افغانستان ، مردم این کشور را از  منافع مهم آمریکا بر شمرد.

وزیر امور خارجه آمریکا که با هدف کاستن از تنش های موجود  بر سر اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به کابل سفر کرده است در دیدار با دکتر "عبدالله عبدالله" یکی از نامزدان  این انتخابات گفت: دولت افغانستان  که از مسیر مشروع و دموکراتیک تعیین  و بر روی کار آمده است از سوی همه مردم این کشور  برسمیت شناخته شده است .  ما خواهان افغانستانی متحد ، با ثبات و دموکراتیک هستیم. آنچه که مهم است برسمیت شناخته شدن  رئیس جمهوری است که از روش های مشروع  انتخاب شده باشد. چنین دولتی می تواند مردم را متحد و بسوی آینده رهنمون سازد. نتایجی که روز دوشنبه اعلام شد ، اولیه بوده و معتبر و  نهایی نیست. و هیچ کس نباید در این شرایط  اعلام پیروزی کند. بنابراین من منتظر ادامه مذاکرات با دکتر عبدالله هستم و خوشبختانه می توان در ساعات آینده راه حلی  برای پیش بردن  موضوع انتخابات در افغانستان بیابیم که این راه بسیار ضروری است. من آماده دست یابی به چنین نتیجه ای با کمک دکتر عبدالله هستم. 

دکتر عبدالله عبدالله نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان  و وزیر پیشین امور خارجه نیز در این دیدار  از تداوم حمایت های آمریکا از مردم افغانستان تشکر کرد و گفت:دستاورد فعلی و آینده کشور  مرهون حرکت در مسیر دموکراتیک است . اوضاع در افغانستان نسبت به سیزده سال پیش  بسیار متفاوت است. انتقال قدرت بخوبی در کشور ایجاد شد و افغانستان در مسیری دموکراتیک  قرار گرفت و آمریکا نیز در این لحظه حساس به حمایت از افغانستان و مردم این کشور ادامه میدهد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.