سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفير فلسطين در انگليس: اسرائيل در تجاوز به غزه هزينه هاي سنگيني پرداخت خواهد کرد/ اسرائیل برای برقراری آتش بس شتاب خواهد کرد

سفیر فلسطین در انگلیس گفت که رژیم اسرائیل در تجاوز به نوار غزه هزینه های سنگینی پرداخت خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از بی بی سی عربی، سفیر فلسطین در انگلیس گفت: اسرائیل در تجاوز به نوار غزه هزینه های سنگینی پرداخت خواهد کرد.

"مانوئل حساسیان" در گفتگو با شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی در لندن درباره تلاش های تشکیلات خودگردان فلسطین برای مقابله با حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه گفت: تشکیلات خودگردان فلسطین تلاش های گسترده دیپلماتیک را برای توقف تجاوز اسرائیل به نوار غزه به کار بسته است و رایزنی با کشورهای عربی ادامه دارد. محمود عباس برای حل این بحران به دیپلماسی و سیاست تکیه دارد و نمی خواهد علیه اسرائیل وارد جنگ شود چرا که عباس معاهده صلح را پذیرفته و در مذاکرات حضور یافته است. این کابینه نتانیاهو بود که مذاکرات صلح را به شکست کشاند و مانع از آزادی اسرای فلسطینی شد. اسرائیل برای فرار از تعهدات خود وارد جنگ و تجاوز علیه فلسطینیان می شود.

مقامات اسرائیلی هدف از این تجاوز را مقابله با تروریسم می دانند ولی این رژیم اشاره ای به تروریسم دولتی خود ندارد. اسرائیل یک رژیم آپارتاید است. بیش از پنج میلیون فلسطینی تحت اشغالگری اسرائیل زندگی می کنند. چرا این رژیم از این اشغالگری سخن نمی گوید و تنها به موشک های فلسطینی اشاره دارد که این موشک ها نیز در رویارویی با دستگاه جنگی اسرائیل تاثیری نداشته است. این رژیم مجازات دسته جمعی را علیه فلسطینیان در نوار غزه و کرانه باختری رود اردن اعمال کرده است. محمود عباس نیز این جنایات را نسل کشی فلسطینیان توصیف کرده است.

وی در پاسخ به این پرسش که تشکیلات خودگردان فلسطین برای توقف حملات اسرائیل چه تدابیری اتخاذ کرده است، گفت: تشکیلات خودگردان تحرکات سیاسی و دیپلماتیک گسترده ای را آغاز کرده است. مقامات فلسطینی از همتایان اروپایی و آمریکایی خود خواسته اند تا این تجاوز اسرائیل متوقف شود. باید با استفاده از راه حل سیاسی به بحران پایان داد و گزینه نظامی راه حل مشکل نیست. در صورتی که اسرائیل بخواهد با اقدامات نظامی اوضاع را متشنج کند، فلسطینیان نیز به این اقدامات پاسخ خواهند داد. امروز همانند گذشته نیست که موشک های فلسطینی شهرهای اسرائیلی مجاور غزه را هدف قرار دهد. امروز این موشک ها شهرهای اصلی این رژیم را هدف قرار می دهد و باید اسرائیل بداند هزینه این جنگ برای این رژیم بسیار سنگین خواهد بود و این اسرائیل خواهد بود که برای برقراری آتش بس شتاب خواهد کرد.

حساسیان در پاسخ به این پرسش که یکی از بهانه های اسرائیل برای حمله به نوار غزه حضور وزرایی از جنبش حماس در دولت جدید فلسطین است، گفت: دولت وفاق ملی در فلسطین شکل گرفته است و تنها متعلق به فتح و حماس نیست. اسرائیل این مسئله را القاء می کند که تروریست ها در دولت وفاق ملی فلسطین حضور دارند و عباس به تروریست ها در این دولت پناه داده است. خواسته دولت وفاق ملی بازسازی نوار غزه و فراهم کردن مقدمات برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست تشکیلات خودگردان است. این دولت به کمک های خود به غزه ادامه می دهد و این دولت بهای حامل های انرژی ارسالی به غزه را پرداخت می کند. بحران پرداخت حقوق به کارمندان در نوار غزه در حال حل و فصل شدن بود ولی اسرائیل فرصت عملی کردن این راه حل را نداد و با استفاده از بهانه ناپدید شدن سه اسرائیلی، تجاوز خود را به غزه آغاز کرد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.