سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نمایش 6 هزار آیه قرآن در کنار هم

جایی برای نمایش کل قرآن کریم برای هنرمند نقاشی-خط وجود ندارد.

 عظیم فلاح هنرمند نقاشیخط در گفتگو با خبرنگار تجسمی باشگاه خبرنگاران  درباره نمایش ندادن آثار قرآنی گفت:به تازگی نمایشگاهی با عنوان مشق نور در موزه هنرهای معاصر فلسطین برگزار کرده‌ام.
 
 وی گفت: در این نمایشگاه بیش از صد اثر به نمایش گذاشته شده که در هر اثر سوره ای از قرآن کریم در قالب نقاش خط ارائه شده است.
 
 فلاح اظهار داشت: در طول حدود 8 سال کل قرآن کریم در قالب هنر نقاشی ، خط کتابت کرده ام و بر اساس معانی هرسوره رنگ های خاص برای آن سوره استفاده کرده ام.
 
وی در ادامه اظهار داشت: البته بعضی از سوره ها را هم با جنسی که نسبت به آن داشتم رنگ کرده ام.
 
وی تصریح کرد: کل آثار که در برگیرنده تمامی قرآن کریم که پاسخ به 6236 هزار و دویست و سی و شش آیه است را به دلیل کمبود  فضا نتوانسته به نمایش بگذارم.
 
این هنرمند نقاشیخط گفت: هر یک از آثار در ابعاد مختلفی بر روی بوم طراحی شده د حقیقت به دلیل آنکه می‌خواستم نگاه مخاطب از دیدن آثاری دریک اندازه خسته نشود بنابر این تصمیم گرفتم هر اثر را دریک اندازه ای خاص خلق کنم.
 
 وی در ادامه گفت: در رنگ بندی آثار هم از رنگ‌های گرم بیشتر استفاده کرده‌ام.
 
 فلاح درباره نمایش آثارش به صورت یکجا و در یک مکان گفت: قطعا برای نمایش تمامی آثارم به صورت یکی علاقه زیادی دارم اما باید فضایی بزرگ برای نمایش حدود هفتصد تابلو وجود داشته باشد که در حال حاضر که هنوز این اتفاق نیفتاده است.


انتهای پیام/ اس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.