سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کری وارد افغانستان شد

وزیر امورخارجه آمریکا وارد کابل پایتخت افغانستان شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه اسکای نیوز: "جان کری" وزیر امورخارجه آمریکا لحظاتی پیش با هدف گفتگو با مقامات افغانستان در مورد بحران اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری در این کشور وارد کابل شد.

کری که از چین به افغانستان سفر کرده، قرار است با دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آن کشور یعنی اشرف غنی احمدزی و عبدالله عبدالله و دیگر مسئولان افغان دیدارهایی داشته باشد.

این در حالی است که عبدالله عبدالله، اشرف غنی را به تقلب در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری که 14 ژوئن برگزار شد، متهم می کند.

بیم آن می رود که اختلاف میان این دو مقام افغان، بر میزان تنش های فرقه ای در این کشور بیفزاید.

پیش از این "جن ساکی" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفته بود: بازبینی کامل و جامع تمام اتهامات منطقی مربوط به بی نظمی در انتخابات افغانستان ضروری است تا مردم افغانستان به کلیت فرایند انتخاباتی اطمینان یابند و رئیس جمهوری جدید افغانستان بطور گسترده مورد پذیرش قرار گیرد.

این در حالی است که "عبدالله عبدالله" نامزد معترض انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در مصاحبه با شبکه سی ان ان  درباره مناقشه مربوط به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری افغانستان گفت: آنها نتایج اولیه را اعلام کردند بدون آنکه تعرفه های تقلبی  و صندوق های تقلبی را از شمارش کنار بگذارند. نیمی از تعرفه هایی که مورد استفاده قرار گرفتند براساس معیارهای استاندارد انتخابات آزاد و منصفانه، مشکوک هستند. درخواست من این بود که این تعرفه‌ها و صندوق‌های مشکوک کنار گذاشته شوند و سپس بقیه ی آراء شمرده  شوند.اکنون باید بگویم که یک بن‌بست پدید آمده است و ما راضی نخواهیم بود مگر اینکه آراء به درستی اعلام شوند. براساس نتایج ، میزان حضور مردم در انتخابات بیش از هشت میلیون نفر اعلام شده است که دست کم می‌توان گفت رقمی اغراق شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: کری ، کابل ، افغانستان ، جان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.