سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فورد و مسئولیت اقدامات تروریستی اوباما

رابرت فورد، پس از استعفاء، بسیار مشتاق بود که در یک اتهام نامه تاکید کند، باراک اوباما بواسطه سیاست های غلط خود، نه تنها مسول کشتار مردم سوریه است، بلکه تروریسم امروزی، متوجه سیاست‌های اوست.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه "النهار"؛ رابرت فورد، یکی از با سابقه ترین سفرای آمریکا در خاورمیانه و افریقا بود؛ اما بعد از استعفاء خود پس از سی سال خدمت، بسیار مشتاق بود که در یک اتهام نامه تاکید کند، باراک اوباما بواسطه سیاست های غلط خود، نه تنها مسوؤل کشتار مردم سوریه است، بلکه خطرهای ناشی از تروریسم که این روزها آمریکا و غرب از آن نگرانند، متوجه سیاست‌های اوست.

در آغاز ژانویه گذشته، فورد مقاله ای در روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز، نوشت و در آن تاکید کرد: بشار اسد و تروریست، هر دو چالشی برای منافع آمرریکا به حساب می آیند و سیاست‌های بشار اشد، انبوهی از پناهندگان را به وجود آورد که می توانند ثبات منطقه و جهان را برهم بزنند.

پس از گذشت یک ماه از این اظهارات که در واقع سیاست های واشنگتن را محکوم کرد، داعش اعلام حکومت کرد و درگیری ها در یمن شدت گرفت و تجاوزات تروریستی بر مرزهای عربستان، افزایش یافت؛ همچنین وحشتی در میان سیاستمداران آمریکایی و غربی شکل گرفت که تروریست ها که خودشان آنهار به رفتن به سوریه تشویق کردند، مبادا به مشتی بمب و افکار انتحاری، به سرزمین های خود برگردند.
هنگامیکه فورد از سیاست های اوباما انتقاد کرد، گروه تروریستی داعش که درحال گسترش است، گروهکی بیش نبود. او در مقاله ی خود به اوباما گوشزد کرده بود که انفجار بسته های انفجاری در میان غیر نظامیان که اکنون در عراق صورت می گیرد، فضایی از نا امیدی و نفرت ایجاد خواهد کرد که به فرمانده هان سازمان های تروریستی برای جذب بیشتر افراد انتحاری کمک خواهد کرد.

هیلاری کلینتون در کتاب خود با عنوان "گزینه های سخت" که یک ماه پیش منتشر شد، می گوید او در آغاز جریان سوریه خواستار اعطای تسلیحات به گروه های به اصطلاح مخالف شده بود، ولی اوباما دائما مخالفت می کرد؛ فورد، اوباما را به دروغگویی متهم می کند؛ چراکه بارها وعده داد که مخالفان سوریه را مسلح کند، ولی حقیقت امر به اظهارات روز 23 نوامبر (2013) او در کاخ سفید برمی گردد که گفت: منافع آمریکا در این است که جنگ میان "القاعده" و "حزب الله" در سوریه ادامه یابد...این فتنه ای است که سوریه و عراق را نابود خواهد کرد.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.