سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت نام نکردن دانش‌آموزانی که پیش‌دبستانی نرفته‌اند خلاف قانون است

معاونت اموراجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: ثبت‌نام نکردن کودکانی که پیش‌دبستانی نرفته‌اند در برخی از مدارس خلاف قانون است.

 محمد نفریه معاونت امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور درگفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: مهد کودک با پیش‌دبستانی‌ها 2 مقوله جدا از هم بوده و سازمان بهزیستی مراکزی تحت عنوان پیش‌دبستانی ندارد.

وی ادامه داد: درمقطع پیش‌دبستانی بحث اصلی آموزش بوده در حالی که مهد کودک مکانی است که وظیفه اصلی آن مراقبت و نگهداری از کودکانی است که پدر و مادر نمی‌توانند از فرزندا خود مراقبت نمایند.

نفریه با اشاره به اینکه در برخی از مدارس کودکان را در پایه اول ابتدایی ثبت‌نام نمی‌کند مگر آنکه دوره پیش‌دبستانی را گذرانده باشند افزود: این امر خلاف قوانین کشوری و آموزه‌های اسلامی ما بوده و کودکان می‌بایست تا سنین 7سال در آغوش گرم خانواده باشند.

وی با تاکید بر اینکه پیش‌دبستانی اجباری نیست تصریح کرد: وظیفه پیش‌دبستانی‌ها آموزش کودکان به مدت 305 ساعت در صبح و یا بعدازظهر بوده و این امر اجباری نیست و تصور می‌کنم جدا کردن کودکان به مدت یک تا دو سال از خانواده دارای اشکال است.

نفریه با اشاره به اینکه مهد کودک برای والدین شاغل است خاطرنشان کرد: فضای مهد کودک می‌بایست کاملاً استاندارد باشد و در کنار مراقبت از کودکان به پرورش و اجتماعی شدن آنان بپردازد.

انتهای‌پیام/
 

برچسب ها: حلاف ، قانون ، پیش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.