سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روح ا... جعفری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

جشنواره‌های بدون پشتوانه‌ی علمی و اجرایی، لطمه‌ای بزرگ بر پیکره نیمه جان تئاتر است

اصولا جشنواره‌های مختل که اکثر آنها بدون پشتوانه ی علمی و اجرایی هستند به ضرر پیکره ی نیمه جان تئاترها است.

روح ا... جعفری کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت: باید با کار کارشناسی از جشنواره‌هایی که هدفمند نیستند حذف شود و بودجه ی اختصاص داده شده به این جشنواره‌ها را می تواند در خدمت پیکره تئاتر قرار داد لذا باید گفت که جشنواره‌هایی می‌توانند مفید باشند که هدفمند و دارای ساختاری با استحکام طراحی شده باشد.
 
وی ادامه داد: اکثر جشنواره‌های هنری فقط برای پر کردن بیلان کاری مدیران در نظر گرفته می‌شوند.
 
جعفری در پاسخ به این پرسش که آیا اجماع جشنواره‌های تئاتری کشور در یک فستیوال واحد و در یک زمان مشخصی به پیشبرد تئاتر در کشور کمک می‌کند یا خیر، گفت: بحث بر سر اجماع یا پراکنده اجرا نشدن جشنواره‌های مختلف هنری احتیاج به کار کارشناسی دارد  اما آنچه مسلم است برگزاری بسیاری از این جشنواره‌ها کار کرد ندارد و در خدمت پیکره نحیف تئاتر ما نیست.
 
وی افزود: اصولا جشنواره‌های مختلف که اکثر آنها بدون پشتوانه‌ی علمی و اجرایی است به ضرر پیکره نیمه جان تئاتر ماست.
 
کارگردان "من چه جوری ممکنه یه پرنده باشم" تصریح کرد:هر جشنواره آیینه ی تمام  نمای تولیدات یکسان آن است بر صحنه می‌رود، اگر چنین باید یک جشنواره‌ی واحد هدفمند و با برنامه می تواند به معرفی نیروهای جدید در حوزه‌ی تئاتر و پتانسیل‌ها مفید برای پیشبرد اهداف برنامه‌ریزی شده در این راستا باشد در غیر اینصورت حتی تجمیع چند جشنواره در قالب یک جشنواره هم نمی‌تواند راهگشا برای هنرمندان، هنردوستان و مدیران کلان فرهنگی باشد.
 
وی در پایان در مورد زمان مناسب برای برپایی این نوع فستیوال اظهار کرد: با توجه به آنکه  تولیدات به صحنه رفته در طول یکسال باید در یک جشنواره بازتاب بهترینهایش باشد، لذا پایان و یا آغاز هر یک سال کاری می تواند زمان مناسبی برای برپایی این جشنواره در نظر گرفته شود.
 


انتهای پیام/ اس
برچسب ها: تئاتر ، نمایش ، جشنواره ، جعفری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.