سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

ضرورت وجین علف های هرز در مزارع زعفران

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: وجین مزرعه در هر موقع که رشد علف های هرز مشهود باشد ضروری بوده و در مزارع زعفران، اولین وجین بعد از آبیاری دوم انجام و این وجین باعث از بین رفتن علف های هرز مزرعه زعفران می شود.

ایوب ایرانی فام در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: علف های هرز با گياه زعفران از نظر  آب، مواد غذايی و نور رقابت می کنند و یا با نفوذ در داخل بنه های زعفران باعث تخریب، ابتلای آنها به امراض و حتی مرگ آن شده و در نتیجه باعث كاهش محصول می شوند.

وی از مزایای حذف علف های هرز در مسیر کانال های انتقال آب گفت و تشریح کرد: حذف علف هاي هرز مسيركانال های انتقال آب به منظور كنترل علف هرز و جلوگيری از انتقال بذور علف هرز (به همراه آب آبياری) كمک بسيار زيادی  در كاهش جمعيت علف هرز مزارع در فصول بعد را به دنبال دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: امروزه از مشكلات زعفران كاری در مناطق كشت زعفران، كنترل علف های هرز است.

وی اظهار داشت: علف های هرز معمولا باعث ایجاد رقابت با گیاه زعفران در دریافت آب و مواد غذایی می شود و همچنین با ایجاد سایه و تداخل ریشه ها، گیاه را ضعیف می کند.

ایرانی فام تاکید کرد: به طور معمول اولین وجین زعفران بعد از برداشت گلها و دومین آن در صورت لزوم به فاصله در حدود یک ماه قبل از آب سوم انجام می شود./س
 
 
برچسب ها: مزارع ، زعفران ، علف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.