سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بان کی مون: فلسطينيان و اسرائيلی‌ها به حملات خود پايان دهند

"بان کی مون" دبیر کل سازمان ملل اعلام گفت که فلسطینیان و صهیونیست‌ها به اقدامات جنگی خود پایان دهند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، دبیر کل سازمان ملل اعلام گفت: فلسطینیان و اسرائیلی ها به اقدامات جنگی خود پایان دهند.

"بان کی مون"  در کنفرانس خبری خود در نیویورک گفت:نوار غزه و کل منطقه تحمل یک جنگ فراگیر دیگر را ندارد. من بار دیگر حملات تحریک کننده از نوار غزه به سوی اسرائیل را محکوم می کنم. این حملات قابل قبول نیست و باید متوقف شود. همچنین از نخست وزیر نتانیاهو خواستم خویشتنداری خود را حفظ کند و به تعهدات بین المللی در حمایت از غیر نظامیان پایبند باشد. من درباره شمار قربانیان غیرنظامی به ویژه در نوار غزه نگران هستم و از تعهدات محمود عباس به دلیل هماهنگی های امنیتی وی با اسرائیل تشکر می کنم. این هماهنگی های امنیتی مسئله ای مهم برای استقرار ثبات و آرامش است. عباس بازیگر اساسی در روند صلح است. رهبران منطقه نیز نقش حیاتی دارند که می توانند به ایفای نقش بپردازند. من از رئیس جمهور السیسی و دیگران می خواهم برای اجرای قرار داد آتش بس که در سال 2012 امضا شده است تلاش کنند. همچنین به سران فلسطینی و اسرائیلی به دلیل کشته شدن افراد تسلیت می گویم. باید قاتلان محاکمه شوند و باید سران فلسطینی و اسرائیلی به وضع غیرنظامیان توجه داشته باشند. از مقامات فلسطینی و اسرائیلی می خواهم از همه تلاش های خود برای توقف این جنگ استفاده کنند و به اقدامات تحریک آمیز پایان دهند. همچنین باید حملات شهرک نشینان اسرائیلی متوقف شود. این افراط گرایی است که با اشکال مختلف خود به خشونت می انجامد و زمان آن رسیده است که باید عدالت را اجرا کرد و زمان انتقام گرفتن نیست.

وی افزود: باید در این شرایط همزیستی داشت. بر اساس ارتباطی که با رهبران جهان داشتم تاکید کردم که اوضاع دشوار است و بر اهمیت از سرگیری مذاکرات برای استقرار دو کشور تاکید شد. باید جامعه بین المللی به همراه سران فلسطینی و اسرائیلی برای بازگشت افق سیاسی تلاش کنند تا اقدامات خشونت بار پایان یابد و سازمان ملل آماده ارائه کمک های بشردوستانه است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.