سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نوربخش خبرداد:

هزینه‌های دارویی خانمان سوز کاهش یافته است

رئیس سازمان تأمین اجتماعی افزایش تعداد داروهای تحت پوشش بیمه را به 270 مورد از جمله سیاست‌های این سازمان در راستای کاهش هزینه‌های دارویی خانمان سوز عنوان کرد.

 محمدتقی نوربخش رئیس سازمان تأمین اجتماعی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در خصوص تحت پوشش قرار نگرفتن برخی داروهای بیماری خاص که بسیار پر هزینه هم هستند گفت:‌سیاست‌های طرح تحول سلامت مبنی بر این  است که هزینه‌های خانمان سوز را تحت پوشش قرار می‌دهد که دراین زمینه سازمان تأمین  اجتماعی نیز با تحت پوشش قرار دادن برخی داروهای مربوطه به بیماری‌های سرطانی، کلیوی، هموفیلی و تالاسمی در این راستا حرکت کرده است.

وی در ادامه با تأکید بر این که از حدود یک ماه پیش تعداد داروهای تحت پوشش از 180 به 270 مورد افزایش یافته است تصریح کرد:‌هزینه‌های خانمان سوز که مربوط به داروهای بیماری‌های خاص است در قانون برنامه پنجم هم پیش بینی شده که مطابق با آن باید این هزینه‌ها به یک درصد می‌رسید که متأسفانه طی چند سال گذشته این میزان به 7درصد افزایش پیدا کرده که باید با برنامه ریزی‌های صحیح کاهش یابد.

نوربخش در ادامه در خصوص سهولت دریافت این داروها نیز خاطرنشان کرد:‌داروهای بیماران خاص در تمامی داروخانه‌ها توزیع نمی‌شود که این امر نیز با توجه به اهمیت و قیمت این قبیل داروها بوده است به همین منظور کار توزیع این داروها به عهده برخی داروخانه‌های خاص قرار گرفته که با حضور ناظر مستقیم تأمین اجتماعی در این اماکن افراد می‌توانند با سهولت بیشتر و بدون هیچ گونه شکلی نسبت به دریافت داروهایشان اقدام کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: هزینه ، دارو ، کاهش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۷:۴۰ ۱۹ تير ۱۳۹۳
سلام من توی همین هفته 2قلم داروی ایرانی با دفترچه بیمه برای بچم گرفتم 145 هزار تومان جالب اینه که مسئولین همش تو بوق و سرنا میدمن که بیماران 30درصد فرانشیز دارو را پرداخت می کنند البته راست میگن چونکه اونا قبلا 500 برابر قیمت دارو را افزایش دادن
ناشناس
۰۷:۲۶ ۱۹ تير ۱۳۹۳
اینا رو نگن پس چی بگن.همش میگن ارزون شد ولی عکسه حرفاشون اتفاق میفته
بیمار سرطانی
۰۰:۰۱ ۱۹ تير ۱۳۹۳
الان مدت یکماه است داروی سرطانی. با افزایش حق بیمه برای بیمار روبرو بوده و در ماه یک میلیون و ششصد هزار تومان پرداخت میکنیم قبلا هشتصد هزار تومان بود برای خانواده ما بسیار سخت و دشوار است چرا دروغ میگویید
ناشناس
۲۳:۰۴ ۱۸ تير ۱۳۹۳
الکی میگه