سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرار جوانان از ازدواج

یک مشاوره خانواده گفت: اگر خانواده‌ها این تفکر را داشته باشند که برای ازدواج باید از نظر اقتصادی کامل تأمین باشند، نتیجه این تفکر چیزی جز فرار جوانان از ازدواج نخواهد بود.

 محسن ایمانی، مشاوره خانواده در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت:‌ یکی از عمده ترین دلایل تأخیر ازدواج عوامل اقتصادی است که اکثر جوانان به  دلیل برخوردار نبودن شغل، مسکن و مشکل تهیه جهزیه تن به ازدواج نمی‌دهند.

وی ادامه داد: البته گاهی داشتن شغل مانع ازدواج می‌شود و آن در صورتی است که دختران شاغل می‌شوند، دختران شاغل اکثرأ رغبت خود را برای ازدواج از دست می‌دهند.

ایمانی در خصوص شاغل شدن دختران و تأثیر آن بر افزایش سن ازدواج تشریح کرد: دختران وقتی شاغل می‌شوند توان اقتصادی‌شان بالا می‌رود و به استقلال اقتصادی می‌رسند.و با توجه به این که یکی از انگیزه‌های دختران نیاز اقتصادی است، این انگیزه در آن‌ها از بین می‌رود.

این مشاور تصریح کرد: درست است که امروزه ساده زیستی جای خود را به تجمل گرایی داده  است اما در گذشته حمایت‌های مالی از عروس و داماد می‌شد که متأسفانه امروزه کمتر مشاهده می‌شود.

وی افزود: برای کاهش تأثیر مشکلات ازدواج باید هزینه‌ها را حتی الامکان کاهش دهیم و منابع اقتصادی و تولید ثروت را برای جوانان فراهم کنیم.

ایمانی گفت: بسیاری از هزینه‌های اقتصادی اعم از جهزیه و عقد و عروسی ضرورت بسیاری ندارد و امکان کاهش هزینه‌ها وجود دارد، اگر خانواده‌ها این تفکر را داشته باشند که برای ازدواج باید از اکثر امکانات مادی برخوردار باشند.نتیجه چیزی جز فرار جوانان از ازدواج نخواهد بود.

به گفته وی افزایش پرداخت وام قرض الحسنه برای ازدواج و ایجاد شغل‌های پاره وقت در دوران تحصیل می‌تواند به کاهش سن ازدواج کمک کند.

این مشاوره خانواده در پایان جوانان را به زندگی با خانواده‌ی یکی از زوجین تشویق کرد و گفت: با زنده کردن دوباره‌ی این فرهنگ در جامعه، مشکل اصلی جوانان یعنی مسکن حل می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: ازدواج ، فرار ، مشکلات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
وحید
۲۱:۲۲ ۱۸ تير ۱۳۹۳
خدایا کمک کن