سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساخت لایه‌های نازک رسانا و شفاف جایگزین صفحات لمسی قدیمی

همکاری دو شرکت سیما نانوتک و گروه صنعتی آمدولا منجر به تولید محصولی جدید شده است که می‌تواند جایگزین اکسید تیتانیوم قلع در "صفحات لمسی" شود.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ همکاری دو شرکت سیما نانوتک و گروه صنعتی آمدولا منجر به تولید محصولی جدید شده است که می‌تواند جایگزین اکسید تیتانیوم قلع در صفحات لمسی شود. این گروه موفق به ساخت لایه رسانای شفاف از نانوذرات نقره شده است. 
 
شرکت سیما نانوتک (Cima NanoTech) یکی از شرکت‌های تولیدکننده نانومواد در جهان است. این شرکت به تازگی اعلام کرده است که اولین ماژول 42 اینچی عاری از اکسید قلع تیتانیوم را به بازار عرضه کرده است. این محصول برای تولید نمایشگرهای لمسی مناسب است. 
 
این محصول با همکاری گروه آمدولا، یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه‌ی ماژول‌های تماسی، ساخته شده است. 
 
جان برود مدیرعامل شرکت سیما نانوتک گفت: هدف ما این است که به مشتریان خود محصولی با عملکرد بالا و قیمت قابل رقابت ارائه کنیم. همکاری با آمدولا به ما اعتماد به نفس بیشتری می‌دهد. انتظار می‌رود که این محصول جدید تا سه ماهه‌ی چهارم 2014 وارد بازار شود. 
 
به گفته‌ی محققان این صفحه ی لمسی جدید یک لایه نازک است که با استفاده از فرآیند پوشش‌دهی رول به رول تـَر، بدست می‌آید. کارایی بالای این فرآیند موجب شده تا هزینه این فناوری کاهش یابد. سیما نانوتک قابلیت تولید انبوه فیلم‌ها تماسی را در مقیاس‌های بالاتر از 42 اینج داراست. 
 
وانس ژانگ از مدیران گروه آمدولا گفت: این یک ماژول 42 اینچ با کارایی بالا است که با همکاری سیما نانوتک به دنبال تجاری‌سازی آن هستیم. در حال حاضر ما در حال کار روی تولید نمونه 55 اینچی این محصول هستیم. 
 
در این محصول از نانوذرات رسانای نقره استفاده شده که با استفاده از خودآرایی، تشکیل شبکه‌ای مش مانند داده‌اند. این فیلم شفاف و رسانا برای ساخت صفحات لمسی بزرگ بسیار مناسب است. 


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.